Glami přes léto nezahálí

Posílen 40% meziročním růstem a akvizicí italského konkurenta Stileo aspiruje největší vyhledávač módy ve střední a východní Evropě na pozici „Spotify pro módu“. Miliardová platforma tak bude místem, které na první dobrou odhadne vkus a nabídne jen ty nejrelevantnější módní kousky. Novinkou v pokročilé personalizaci je Kvíz, který uživatelé od července najdou na webu Glami.

Zářným příkladem rekordního růstu navzdory slabší sezóně je tuzemský vyhledávač módy Glami. Poté, co platforma Tomáše Hodbodě oznámila koupi italského agregátora módy Stileo, se kterým ji pojila historická spolupráce, poprvé překročila svým obratem miliardu korun. To v meziročním nárůstu obratu dělá více než čtyři desítky procent. „Akvizicí v Itálii si kupujeme jednu z největších zemí z pohledu návštěvnosti, takže naše pozornost tam rozhodně bude pokračovat,“ nastínil CEO Glami Tomáš Hodboď, „zároveň budeme nadále rozvíjet platformu, přinášet produktové novinky a tím posilovat pozice na stávajících trzích.“ Glami společně se Stileem dnes umožňuje více než 47 milionům uživatelů napříč 14 zeměmi najít módní kousky od více než 30 tisíc značek. E-shopům pak přináší miliardy korun.

Glami oslavuje nejúspěšnější rok od založení a v chytré personalizaci jde dál než doposud

Zmíněný rozvoj platformy směrem k Spotify pro módu už dnes získává konkrétní obrysy a posouvá se z módního vyhledávače do pozice přední platformy pro objevování módy. Od července mohou uživatelé vyplnit na stránkách Glami krátký Kvíz mapující jejich oblíbené značky, velikosti a další módní preference. Výsledkem je vysoce personalizovaná selekce módních značek a kousků, kterými se Glami trefuje do jedinečného stylu každého uživatele. V dnešní vysoce pohodlné době, kdy 70 % uživatelů od e-shopu očekává, že nabídku přizpůsobí jeho preferencím, a celých 76 % nakupujících frustruje, když se jim zobrazuje generická nabídka, tak vyhledávání mezi tisíci produktů přebírá na svá bedra algoritmus.

„Naší misí vždy bylo sesbírat a zorganizovat veškerou módu na jedno místo tak, ať objevíte přesně to, co potřebujete, a něco navíc. Během práce na této misi jsme si uvědomili, že módní vkus je extrémně individuální záležitostí, a tak je agregace milionů módních kousků na jedno místo jen začátkem,“ vysvětluje Hodboď s tím, že dnešním cílem Glami je přizpůsobit nabídku na míru každému jednotlivému uživateli. Nejedná se pouze o zobrazení toho, co se uživateli přímo líbí, ale také o doporučení nových značek a produktů na základě chování jiných uživatelů s podobným vkusem a módními preferencemi.

Glami od změny očekává vyšší spokojenost a retenci zákazníků

S každým dalším využitím platformy se pak umělá inteligence zlepšuje v predikci chování zákazníka. Ten se ve výsledku na platformě lépe a rychleji orientuje, zvyšuje se jeho spokojenost se službou, a tak i pravděpodobnost příštího nákupu. To je i pro e-shopy prodávající na Glami výborná zpráva. „Přístup k takové technologii spoustě malým a středním e-shopům chybí, přitom naše data už dva roky potvrzují, že nabízet uživatelům obsah inspirovaný jejich předchozím chováním vede k 10% nárůstu revenues per session. Produkty s velikostním filtrem zase vykazují dvojnásobnou konverzi,“ uvádí závěrem Hodboď.

Zdroj: PYXIS.MEDIA

Praha, 30. července 2022