Hobbymarket Kinekus vloni navýšil tržby o více než třetinu na 44 milionů korun

Tuzemský franšízový hobbymarket Kinekus, který je součástí Družstva CBA, vloni zaznamenal výrazný nárůst tržeb. I přes koronavirová omezení obrat meziročně navýšil o 37,5 procenta na 44 milionů korun. Za první 4 měsíce letošního roku je pak nárůst tržeb ještě výraznější, celkově meziročně vzrostly o 46 procent. CBA proto plánuje expanzi hobbymarketů i do menších obcí, mnohem více chce pak tamní zboží propojit i s klasickými prodejnami potravin.

Celkové loňské tržby hobbymarketu Kinekus, které dosáhly 44 milionů korun, znamenaly meziroční nárůst o 37,5 procenta. Letošní čísla za první čtyři měsíce však signalizují ještě výraznější růst. Od ledna do konce dubna totiž obrat dosáhl 15 milionu korun, oproti loňským 10,6 milionu je to navýšení o 46 procent. „Zajímavý pohled nabízí i počty zákazníků, například vloni v lednu jich bylo 6 200, letos stejný měsíc pak 5 700, přitom ale mírně narostly tržby. Je to dáno z velké části růstem nákupního košíku, vloni činil zhruba 340 korun, letos je to už 390 korun. Celkově se však počet zákazníků zvyšuje, například za duben jsme zaznamenali nárůst o 8,5 procenta na 13 900 nakupujících,“ řekl předseda Družstva CBA Roman Mazák.

Na více než třetinovém nárůstu tržeb hobbymarektu Kinekus se v loňském roce podepsal nejvýrazněji rekordní duben a květen. „Zároveň se ale na březnovém čtrnáctidenním uzavření prodejen ukázalo, že ztráta tržeb je nevratná. Další měsíc byl sice z hlediska tržeb extrémní, letošní duben ho ale co do obratu ještě o 10 procent překonal. Letos přitom do výsledků žádná koronavirová omezení nepromlouvala. Usuzujeme tedy, že loňský nárůst tržeb po znovuotevření nebyl tolik výjimečný,“ uvedl Mazák. Podle něj měla naopak pandemie pozitivní vliv na tržby z hlediska nižší mobility lidí. Ti tak méně cestovali, a naopak se více věnovali domácím pracím.

Příznivé ekonomické výsledky plánuje Kinekus promítnout do dalšího rozvoje. Do konce letošního roku by tak měl své prostory rozšířit i o venkovní zónu s květinami a dalším zbožím, které je možné skladovat a prodávat venku. Díky tomu tak bude moci uvnitř prodejny vytvořit prostor pro další rozšíření sortimentu, který zákazníci vyhledávají. Do budoucna plánuje Kinekus také větší synergii s prodejnami Družstva CBA. Již nyní tak například velká prodejna potravin v Hradci Králové úspěšně využívá ve svém sortimentu část průmyslového zboží. CBA chce proto v tomto směru pokračovat i u dalších provozoven s větší nákupní plochou po celém Česku.

Druhým velkým projektem je pak přímé propojení obou typů prodejen, které CBA plánuje v obci Mokrá-Horákov na jižní Moravě. „Bude se jednat o přestavbu staré prodejny potravin, vedle které vznikne i nová prodejna Kinekus. Oproti té v Šumperku bude menší, i tak ale bude mít prodejní plochu okolo 600 metrů čtverečních, což je na menší obec velmi slušné. Tímto krokem tak kromě okresních měst, kde náš koncept funguje, chceme vstoupit i na venkov. Pokud bude hobbymarket úspěšný i tam, určitě budeme expandovat i do dalších regionů. Otevření této nové pobočky Kinekusu plánujeme na rok 2023,“ řekl Mazák.

Kinekus je franšízový koncept pocházející ze Slovenska, oproti tamním pobočkám se však ty české snaží sortiment přizpůsobit tuzemské klientele. „Souvisí to částečně se způsobem života. Na Slovensku je v mnohých regionech více tradiční, což se ukazuje například na tamní široké nabídce vybavení pro klasické vytápění, typicky kamen. U českého sortimentu je patrné větší tíhnutí k automatizaci a modernímu vybavení,“ uzavřel Roman Mazák.

 

Zdroj: LESENSKY.CZ s.r.o.

Praha, 10. června 2021