Privátní značky ROSSMANN Alterra a enerBiO obhájily ocenění GREEN BRANDS pro udržitelné značky

Drogistická síť ROSSMANN je v Česku dobře známa díky svým produktovým řadám, které jsou vyvinuty s ohledem na udržitelnou výrobu a ochranu životního prostředí. Produkty z řad Alterra a enerBiO opět splnily podmínky náročného schvalovacího řízení a členové odborné poroty jim udělili opětovně titul GREEN BRANDS Czech Republic pro roky 2021/2022.

Značka Alterra je kosmetická řada přípravků poskytujících přirozenou péči, které jsou složené z kvalitních surovin pocházejících převážně z kontrolovaného biologického zemědělství a lesního sběru. Produkty enerBiO jsou biopotraviny z biologicky pěstovaných ingrediencií, které podléhají přísné kontrole. Většina produktů je vegetariánská, veganská a mnoho z nich je bez lepku.

Ocenění kvality GREEN BRANDS obdržely značky na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného třístupňového procesu, jehož součástí byl i důkladný audit značek. V něm se ve všech částech výroby, spotřeby i likvidace hodnotily dopady jejich produktů na životní prostředí a udržitelný rozvoj. Pečeť GREEN BRAND Czech Republic 2021/2022 byla udělena značkám na dva roky po důkladném posouzení odbornou porotou, která je klíčovou součástí procesu hodnocení a garantem odbornosti a nezávislosti.

Porotu tvoří významné osobnosti z oblastí udržitelnosti, ekologie a médií, jakými jsou například prof. RNDr. Bedřich Moldan, CSc., dr.h.c. z Centra pro otázky životního prostředí, Sandra Feltham z Business Leaders Forum, Jiří Koželouh z Hnutí Duha nebo Lenka Heuerová z Fair Venture. „Pečetí kvality GREEN BRANDS mohou být vyznamenány jen „zelené“ značky každodenního života ze všech oborů a všech velikostí, které přebraly spoluzodpovědnost za udržitelný a vyvážený rozvoj ekonomického, sociálního a environmentálního prostředí v České republice,“ uvádí András Wiszkidenszky, regionální ředitel GREEN BRANDS Czech Republic.

Díky odbornému poradenství a mediální podpoře se mohou oceněné značky značně odlišit od konkurence a získat renomé nejen u svých stálých zákazníků, ale oslovit i zákazníky nové. Pro spotřebitele to v praxi znamená, že díky ocenění GREEN BRANDS lze jednoduše rozeznat ty skutečně udržitelné a k životnímu prostředí šetrné výrobky. Z tohoto procesu jasně vyplývá důležitost udílení pečetí GREEN BRAND a podpora udržitelného podnikání. Jen tak lze totiž dosáhnout celospolečenské efektivní ochrany klimatu a skutečně udržitelného rozvoje

„Jsem nesmírně ráda, že naše privátní značky Alterra a enerBiO opět získali ocenění GREEN BRANDS. Je to pro nás důležitá zpětná vazba k naší snaze poskytovat zákazníkům dostupné produkty odpovídající zelené a udržitelné filozofii. Ocenění jsme získali na dva roky se souhlasem české odborné poroty, která je garantem nezávislosti a mezi jejíž členy patří například zástupci Centra pro otázky životního prostředí, nebo Hnutí Duha. Organizace GREEN BRANDS nám poskytne také dvouletou podporu a poradenství, díky kterým budou naše produktové řady veřejnosti představeny jako dostupná alternativa k méně šetrným produktům,“ řekla Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN. Značky získaly ocenění opakovaně, a proto můžou na svých produktech a v komunikaci využívat logo GREEN BRANDS s jednou hvězdičkou.

Cílem programu GREEN BRANDS motivovat chování spotřebitelů a pomáhat značkám propagovat jejich udržitelné chování. V případě značky enerBiO byl jedním z důležitých hodnoticích kritérií, zda používá při výrobě potravin regionálně dostupné suroviny. Ocenění GREEN BRANDS Czech Republic nejen zvyšuje důvěru lidí v nákup udržitelného zboží a služeb, ale má zejména pomoci malým a středně velkým podnikům v propagaci jejich udržitelných aktivit v Česku i v zahraničí.

Mezinárodní, nezávislá a transparentní organizace GREEN BRANDS, spojující spotřebitele i podniky v boji proti změnám klimatu, při ochraně životního prostředí a v rozvoji udržitelného podnikání, zahájila své působení v České republice v listopadu roku 2018. Organizace GREEN BRANDS ve spolupráci s nezávislými a uznávanými mezinárodními institucemi a odbornou porotou oceňuje odpovědné a udržitelné značky, tedy společnosti, produkty, služby, iniciativy či osobnosti, které prokazatelně jednají podle zásad udržitelného rozvoje, a přispívají tak významnou měrou k ochraně životního prostředí v Česku. Organizace GREEN BRANDS byla založená v roce 2007 Norbertem Luxem na základě jeho úspěšné kariéry v mezinárodní organizaci zabývající se zvyšováním hodnot a kvalit fungování značek a jeho osobního přesvědčení o důležitosti udržitelnosti a ochrany přírody.

 

Zdroj: GREEN BRANDS Czech Republic

Praha, 16. dubna 2021