Tržby Hamé za rok 2015 poprvé překročily 6 miliard

Hranici 6 miliard prolomily tržby Hamé za uplynulý rok. Ve srovnání s předchozím rokem 2014 se v roce 2015 tržby za vlastní a importované výrobky zvýšily o 8 % a činily tak 6, 010 782 miliardy Kč.

Logo HameZ klíčových trhů Hamé rostlo nejvíce na nejdůležitějším českém trhu, a to o 13 %. Výrazně se firmě dařilo na Slovensku (nárůst o 11 %),  v Maďarsku (růst o 8 %) i v Rumunsku (nárůst o 12 %).  Hamé se tak mj.  vyplácí předchozí akvizice. Naopak tržby v Rusku zejména kvůli výraznému oslabení rublu výrazně klesly, a to o 21 % v korunovém vyjádření. Vývoz produktů Hamé se ale podařilo výrazně zvednout do dalších zemí, jako je Německo,  Belgie, Austrálie, Izrael, Rakousko, Itálie.

Naše výsledky v roce 2015 dokládají, že úspěšně pokračuje teritoriální i segmentová diverzifikace odbytu Hamé. Už nejsme jako v minulosti fixovaní jen na český trh, ten jsme již přerostli. A dávno již nejsme jen výrobce paštik a masových konzerv, ale posílili jsme i v  dalších segmentech, například chlazeném sortimentu. V současnosti jsme v Česku a na Slovensku jedničkou na trhu hned v pěti různých segmentech,“ okomentoval aktuální kondici Hamé generální ředitel Martin Štrupl. Zdůraznil, že Hamé by mělo pokračovat dále v současné podobě, naopak díky změně vlastníka očekává další rozvoj firmy.

Zkušenosti  obchodníků z nedávného veletrhu PRODEXPO v Moskvě jen potvrdily trend, že někdejší postsovětské státy, jako Turkmenistán, Ázerbájdžán či Kazachstán mají díky oslabení rublu zájem o zboží z Ruské federace. Ruští výrobci tak začínají vážně konkurovat producentům z dalších evropských zemí,“ upozornil Martin Štrupl na předem nezamýšlený dopad ruských sankcí.

Sortiment Hamé

Největší podíl na tržbách Hamé měly v roce 2015 trvanlivé masové výrobky, tzn. paštiky, masové konzervy a také hotová jídla. Výrazně (o 11%) narostl chlazený sortiment (chlazená hotová jídla, bagety). Dařilo se rovněž segmentu zeleninových produktů a výrobků z rajčat.

Grafy Hamé

Tržby na nejdůležitějším tuzemském českém trhu činily v roce 2015 celkem 50 %, další polovinu tržeb  Hamé získalo na zahraničních trzích. Druhým největším odbytištěm pro výrobky Hamé po tuzemsku bylo jako již tradičně Slovensko (17 % tržeb), dále Rumunsko  (9 %), Rusko (9 %) a Maďarsko (7 %).   V roce 2015 Hamé dokázalo své produkty prodat na celkem 46 trzích po celém světě. A výrazný nárůst exportu Hamé ocenila vloni i porota tradiční soutěže Exportér roku.

Hamé investuje do výroby 200 milionů

V roce 2016 Hamé připravuje investice do výroby v celkovém objemu 200 milionů Kč. Jde například
o modernizaci a rozšíření výroby hotových jídel v závodě v Hněvotíně nebo investice do vývoje a výroby nových masových produktů v plastových a skleněných obalech.

Hamé se snaží modernizovat i své prodejní kanály. Meziroční nárůst tržeb o desítky procent například zaznamenal  e-shop Hamé a s ohledem na chystané rozvojové projekty Hamé od svého e-shopu očekává další strmý růst. V prosinci 2015 také začala fungovat v pořadí již třetí reprezentační prodejna Hamka, tentokrát v blízkosti největšího závodu Hamé v Babicích na Uherskohradišťsku.

Produktové novinky

Hamé na rok 2016 připravilo několik novinek. Chystá například zásadní rozšíření výběru svých rybích pomazánek, k dosavadnímu tuňáku přibude makrela, sardinka a také losos.

Zájem na trhu je i o zeleninové chlazené pomazánky hame naturařady Easy Sandwich Natura. Nejen vegetariáni se proto mohou těšit na dva nové druhy této skupiny výrobků. Výrazného rozšíření se dočká i kojenecká a dětská výživa v plastových obalech Doypack.  Na pečení či do dezertů mohou hospodyňky využít nový šípkový extra jam, který se již před časem úspěšně uchytil na slovenském a maďarském trhu.

U našich novinek se zaměřujeme zejména na nové trendy ve výživě a na potřeby našich konečných zákazníků, kteří sami určují v rámci průzkumů, jakými směry se máme vydat a co jim přinese další nové benefity. Je zcela evidentní, že lidé dnes přemýšlejí o složení své stravy, o zdravotních aspektech, nicméně požadují, aby strava byla chutná a jídlo si vždy tzv. užili.

V souvislosti se stále narůstající oblibou vaření jsme se zaměřili i na výrobky, které slouží jako ingredience při tvorbě  pokrmů a dovolují našim zákazníkům rozvoj jejich vlastní kreativity při vaření“, doplnila za Hamé Marcela Mitáčková, ředitelka pro marketing a vývoj.

 

Zdroj: Hamé s.r.o.  

Praha, 23. února 2016