Tržby Wolt Marketu se od začátku roku zdvojnásobily

Wolt Market otevírá novou pobočku na Žižkově. Cílem expanze je zvýšení dostupnosti služby v centru a na východě Prahy. Technologická společnost službu rozšiřuje i přes zvyšující se tlak na ceny a nejistou ekonomickou situaci. Od začátku letošního roku totiž Wolt Market zvýšil své tržby dvojnásobně. Žižkovský Wolt Market postupně nabídne téměř 3500 produktů včetně veganských alternativ, fitness stravy a vitamínů od GymBeam, nebo tabákových výrobků.

Žižkovská pobočka pokryje východ Prahy

Wolt Market měl dosud celkem 3 pobočky, z toho dvě v Praze a jednu v Brně. Nový pražský obchod pokryje zejména lokality v centru a na východě města, kterými jsou Žižkov, Vršovice, Vinohrady, Hrdlořezy, Malešice, Strašnice, Palmovka nebo Vysočany. „Tržby Wolt Marketu se od začátku roku zdvojnásobily, a to i přes to, že porovnáváme nejsilnější a nejslabší sezónu – v létě totiž lidé zpravidla využívají službu méně kvůli dovoleným. A právě v Praze vidíme největší zájem ze strany zákazníků,” komentuje Jana Trnovská, ředitelka Wolt Marketu v České republice. Po spuštění žižkovského Wolt Marketu se tak uvažuje také o rozšíření o čtvrtou pražskou pobočku, která by se měla otevřít v horizontu dalších týdnů.

Tlak na ceny i výpadky v dodavatelském řetězci

Celé odvětví prodeje potravin a dalšího spotřebního zboží značně ovlivňuje současný tlak na ceny způsobený inflací i zdražováním energií. „Z těchto důvodů vidíme, že je naše odvětví opatrnější v rámci expanzí a někteří hráči se dokonce z trhů i stahují. My jsme si ale po řadě analýz vyhodnotili, že se nám rozšiřování vyplatí,” komentuje rozhodnutí Jana Trnovská a dodává: „dodavatelské ceny potravin se v některých kategoriích zvedly i o 30–40 %, náklady na energie jsou v některých lokalitách vyšší o několik desítek procent. Záleží však na druhu produktů a také na připravenosti dodavatelů.” V posledním období byly dle zkušeností Wolt Marketu nejvýraznější problémy s dodávkou ovoce a zeleniny, kuřecího masa a také farmářských výrobků – jejich dodávka je navíc dlouhodobě nejhůře předvídatelná.

3500 produktů včetně speciálních kategorií

I přes ztíženou situaci na trhu poskytne žižkovský Wolt Market téměř 3500 produktů včetně čerstvých i trvanlivých potravin, drogerie či dalšího spotřebního zboží pro běžné i větší nákupy. Za poslední měsíce služba zdvojnásobila nabídku veganských produktů a nabízí tak například sortiment od oblíbených značek Well Well, CountryLife a Grizzly. Dále se do nabídky přidala kategorie fitness výživy a vitamínů, kde zákazníci najdou více než 200 produktů od značek GymBeam či Biotech. Mezi další zajímavý sortiment patří různé značky zmrzliny, mezi něž patří Grom, Ben & Jerry’s a Haagen-Dazs, světové dobroty z CandyStore nebo třeba domácí produkty z pražského bistra Kro Kitchen a pekárny Zrno Zrnko. Do nabídky bude krátce po otevření přidán také výběr tabákových výrobků. Stejně jako u dalších pražských poboček bude možné objednávat zboží každý den od 8:00 do 24:00 s doručením do 20–30 minut.

 

Zdroj: Communication Lab

Praha, 19. srpna 2022