VIA Outlets obhájila nejvyšší hodnocení v oblasti udržitelnosti

Síť evropských outletových center VIA Outlets, jejíž součástí je i nejnavštěvovanější české outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet, znovu obhájila nejvyšší hodnocení udržitelnosti GRESB. V rámci vyhodnocovacího procesu letos outletová síť získala 92 bodů, což je ještě o sedm více než minulý rok. Toto pětihvězdičkové ohodnocení tak již druhým rokem řadí VIA Outlets mezi 20 % nejudržitelnějších firem z oblasti retailu.

Znovu obhájený titul potvrzuje úspěšnost projektů, kterým se VIA Outlet ve všech jedenácti evropských outletových centrech intenzivně věnuje. Společnost nedávno zavedla jako potřebný standard i novou strategii „Za udržitelnost“. Která se opírá o 4 hlavní pilíře: udržitelnost budov, proaktivní lokální komunita, uvědomělost spotřebitelů, angažovanost jednotlivých nájemců. Nejnovější iniciativou řetězce je postupné otevírání pop-upových prodejních prostor, které jsou určené pouze pro udržitelné kolekce stávajících nebo zcela nových značek. Obchody nesou název Re.Love a první z nich byl letos v září otevřen v portugalském Freeport Lisboa Fashion Outlet, druhý pak v říjnu v Batavia Stad Fashion Outlet v Amsterodamu. Již nyní ale už se na otevření chystají i další centra.

Opětovné obhájení titulu GRESB je výsledkem rostoucího zapojení značek v jednotlivých centrech. I ony se stále častěji zaměřují na otázky, jakými jsou spotřeba zdrojů, revitalizace obchodů nebo móda šetrnější k životnímu prostředí. Dobrému hodnocení přispělo i nové zapojení nástroje CRREM (Carbon Risk Real Estate Monitor), jež nám napomohl stanovit cíle pro snížení spotřeby energie každého centra a emisí skleníkových plynů.  Aby mělo naše snažení smysl, snažíme se ale působit na všechny zúčastněné strany – dodavatele, značky, zákazníky i lokální samosprávu. Na závěr bych pak chtěla velice poděkovat všem našim zaměstnancům, kteří se na šetrnějším chodu a fungovaní našich center proaktivně podílí,“ říká Geert Paemen, ředitelka udržitelných projektů skupiny VIA Outlets.

 

Zdroj: Surikata PR s.r.o.

Praha, 12. listopadu 2021