Coca-Cola uvádí na český trh 100% recyklovanou PET lahev, speciálně pro své přírodní pramenité vody Natura

Do roku 2025 obaly plně recyklovatelné, do roku 2030 pak lahve a plechovky minimálně z poloviny vyrobené z recyklovaného materiálu. To jsou závazky systému Coca-Cola pro český trh, ke kterým dnes udělal významný krok uvedením stoprocentně recyklované PET lahve pro svou značku Natura.

Recyklovaný materiál je podle exkluzivního průzkumu důležitým faktorem při nákupu balených nápojů, 7 z 10 respondentů by si za něj dokonce bylo ochotno připlatit. Uvedením nové recyklované PET lahve se Coca-Cola stává leaderem mezi výrobci nápojů, kterému se letos povede uvést 100% rPET lahev pro jedno široké portfolio svých nápojů. Veškeré lahve Natura jsou navíc i 100% recyklovatelné. Staré lahve jsou tedy celkově snadno použitelné k opakované výrobě nových lahví.

S novou stoprocentně recyklovanou PET lahví Natura se již nemusí nikdo bát, že zvyšuje spotřebu plastů. Lahev je díky unikátní technologii vyrobena z již existujícího PETu a jednoduše tak nevytváří další plastový odpad navíc. „PET lahev již dnes není jen obalem, ale i surovinou, ze které lze vyrobit novou lahev. Pokud si tento fakt všichni uvědomíme a budeme lahev po jejím použití vracet zpět do koloběhu, tak jsme na nejlepší cestě, jak se zbavit PET lahví odhozených v přírodě nebo ve směsném odpadu,“ říká Veronika Němcová, ředitelka komunikace a udržitelnosti ve společnosti Coca-Cola ČR a SR.

Nová stoprocentně recyklovaná PET lahev je exkluzivně určena jen pro řadu přírodních pramenitých vod Natura, které jsou stáčeny v srdci národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály na Broumovsku v závodu Coca-Cola HBC v Teplicích nad Metují. „Spojení naší 100% přírodní pramenité vody Natura se 100% recyklovaným obalem dává možnost ještě většího sblížení s přírodou, které si u nás na Broumovsku tolik vážíme. Je skvělé vidět, jak se nám doslova pod rukama mění technologie ze dne na den, ale voda zůstává po staletí stejná,“ přibližuje Tomáš Jirásek, ředitel závodu Natura v Coca-Cola HBC, který si také zakládá na tom, že voda putuje z podzemního jezera do lahví bez jakékoliv úpravy. „Natura nepotřebuje žádnou úpravu a díky nízké mineralizaci je vhodná pro úplně všechny generace. To je svým způsobem unikát,“ doplňuje Tomáš Jirásek.

Coca-Cola chce svět bez odpadu

Coca-Cola se zavázala, že do roku 2025 bude mít celé své nápojové portfolio ve 100% recyklovatelných obalech a do roku 2030 bude ve svých lahvích a plechovkách využívat alespoň 50 % recyklovaného materiálu. „S novou 100% rPET lahví chceme ukázat, že to se svými globálními závazky myslíme skutečně vážně. Průzkum realizovaný ve spolupráci s agenturou IPSOS nám odhalil, že spotřeba PET lahví se za dobu pandemie zvýšila minimálně ve čtvrtině domácností. Ať již to bylo kvůli vyšším hygienickým nárokům, či odlišnému životnímu rytmu, je nezbytné, aby odpovědné firmy, jako je Coca-Cola, pomohly ukázat cestu ven z této situace. Věříme, že právě 100% recyklovaný obal může být jedním z řešení, jak spotřebu primárních plastů omezit,“ uvedl Jan Václav Kašpar, manažer společenské odpovědnosti a komunit Coca-Cola HBC CZ/SK. Nové lahve Natura bude možné v obchodech nalézt od března, a to ve variantě 0,5 litru a 1,5 litru.

Generace Z chce žít udržitelně

Češi jsou v Evropě mezi TOP 5 nejúspěšnějšími zeměmi v třídění plastových obalů. Pro více než polovinu Čechů (55 %) je třídění odpadu samozřejmostí, pro čtvrtinu respondentů (25 %) je pak hlavním důvodem pro třídění odpadu především snaha o snížení znečištění planety. „Těší nás, že i nově nastupující generace mají třídění zažité tak, jak je zvykem u jejich rodičů a prarodičů. Co nás však překvapilo, je velká ochota mladých lidí si za 100% recyklovanou lahev připlatit, a to i několik korun navíc. Přestože tyto nově vzniklé technologické náklady spojené s rPET lahví bere systém Coca-Cola na sebe, a tudíž žádné připlácení není ze strany spotřebitelů potřeba, je skvělé vidět, že ekologické materiály získávají v očích Čechů na reálné hodnotě,“ upozorňuje Veronika Němcová.

 

Coca-Cola pomůže uklidit Česko

S cílem přiblížit se ke svým globálním závazkům se Coca-Cola letos stala také jedním z partnerů iniciativy Ukliďme Česko. Ta odstartuje na řadě míst ČR velkým jarním úklidem v sobotu 27. března. O akci a podpoře ze strany Coca-Cola se dozvíte více na webu www.uklidmecesko.cz.