cargo-partner: Efektivní logistika potravin a dalších odvětví od skladování až po distribuci

Logistika zahrnuje široké spektrum činností, od přepravy suchých potravin až po chlazené produkty (reefer), včetně skladování a distribuce JIS a JIT pro automotive sektor. Společnost cargo-partner, která je součástí skupiny NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC., se specializuje na zajištění celého logistického řetězce – od přepravy a celní deklarace, přes skladování a co-packing až po distribuci k zákazníkovi. Mezi její klienty patří čím dál tím častěji také e-shopy.

„Díky našemu know-how a široké síti partnerů dokážeme našim zákazníkům nabídnout komplexní a flexibilní řešení pro skladování a distribuci potravin, a to nejen v B2B, ale i v rychle rostoucím segmentu e-commerce,“ říká Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Celý článek

Módní průmysl: Vyhlídky kalí nevalná spotřebitelská nálada

Předpovídat vývoj na trhu s módním zbožím je obtížné i za příznivých hospodářských časů. V časech nejistoty je to mnohem obtížnější, což platí i pro letošní rok.

Luxusní segment již není tak velký „tvůrce hodnoty“ (ekonomického zisku), jako tomu bylo v minulosti, na trhu se naopak více prosazuje segment běžného módního zboží (non-luxury). Vyplývá to z výroční studie „State of Fashion, 2025“, kterou zveřejnila americká poradenská společnost McKinsey&Co ve spolupráci s analytickým webem The Business of Fashion (BoF).

Globální obchod zaznamenává různé přesuny, sílí riziko obchodních válek, zejména mezi USA a Čínou, USA a Evropou, která také „přehodnocuje“ svůj vztah k dravé Číně. Velkým „faktorem nejistoty“ je obchodní politika Spojených států po nástupu staronového prezidenta Donalda Trumpa. Celý článek

Zálohování jako známka etického retailu?

Povinné zálohování PET lahví a plechovek pomůže v Česku podle Ministerstva životního prostředí dostat k recyklaci více než 2,5 mld. kusů plastových lahví a nápojových plechovek.

Zálohy budou platit pro nealkoholické nápoje v plastových lahvích o objemu 0,1 až 3 litry a alkoholické nápoje do 15 % alkoholu v plastových lahvích, pro nealkoholické nápoje v plechovkách o velikosti 0,1 až 3 litry a nápoje s obsahem do 15 % alkoholu v plechovkách.

Od roku 2023, kdy byl poprvé předložen návrh novely zákona o obalech, se o smyslu zálohování vratných obalů napsalo mnoho kritiky i chvály. Několik nezávislých průzkumů naznačilo, že Češi mají vůči zálohování jistý respekt a očekávají, že odpovědnost za nakládání s odpadem bude na nich. Zatímco ministerstvo životního prostředí reagovalo na námitky ze strany obcí a občanů tvrzením, že finanční povinnost se přenese na výrobce nápojů, ministerstvo průmyslu a obchodu naopak poukazovalo na to, že evropské země nemají se zálohováním pouze dobré zkušenosti a mnohé z nich se dokonce rozhodly zálohování PET lahví a plechovek odložit. Mezi tyto země patří například Francie, Belgie a Velká Británie, přičemž poslední dvě upřednostnily digitální zálohování přes existující infrastrukturu. Celý článek

Privátní značky drogerií: jak dobře je spotřebitelé znají?

Privátní značky se prosazují nejen na regálech potravinových řetězců, ale i drogerií. Pro obchodníky i spotřebitele představují zajímavou oblast, která skýtá prostor pro rozvoj.

Výzkum společnosti Ipsos byl realizován na reprezentativním vzorku populace o velikosti 1032 respondentů, probíhal online v únoru 2025. Ve studii bylo hodnoceno vybraných 24 privátních značek drogistických řetězců dm drogerie, Rossmann a Teta drogerie.

Společnost Ipsos se detailněji zaměřila na znalost a spojení privátních značek s konkrétními drogistickými řetězci – hlavními hráči na českém trhu – z pohledu spotřebitelů. Tyto informace jsou důležité pro obchodníky při plánování strategií pro prodej a marketing vlastních značek. Celý článek

Privátní značky hlásí růst

Spotřebitelé se stále více obracejí na produkty vyrobené pod značkou obchodníka. Jejich podíly tak v celé Evropě podle dat společnosti NielsenIQ stále rostou.

Koupit „stejný“ výrobek“ jako brand nebo pod privátní značkou? Tuto otázku při svém nákupu většina zákazníků. A stále více z nich spoléhá na privátní značky, kterým se daří balancovat mezi cenou a kvalitou. Rok 2024 byl tak pro privátní značky opět úspěšný.

Data zveřejněná asociací výrobců privátních značek PLMA ukazují za rok 2024 nárůst jejich podílu o +0,11 % ve srovnání s rokem 2023. Ze 17 evropských zemí zkoumaných společností NielsenIQ jich devět vykázalo viditelný růst. Evropské trhy zůstávají jedny z největších globálních trhů maloobchodních značek, 10 trhů má podíl privátních značek vyšší než 30 % a pět trhů má více než 40% podíl privátních značek. Celý článek

Tržní síla: ÚOHS prověřoval stovky firem a uděloval pokuty

Antimonopolní úřad prověřoval možné zneužívání významné tržní síly u stovek podniků obchodujících s potravinářskými, nápojovými a zemědělskými produkty.

Různá pochybení Antimonopolní úřad (ÚOHS) zjistil mimo jiné u firem Bauhaus, Becherovka, Heineken a Košík.cz. Poslední tři společnosti dostaly pokuty okolo půl milionu a dvou milionů korun.

ÚOHS oznámil, že i letos bude pokračovat v kontrole dodržování zpřísněného zákona o významné tržní síle. Kvůli porušení zákona úřad zatím zahájil 15 správních řízení, z nichž devět již uzavřel, v sedmi případech pokutou. Další řízení mohou následovat na základě podnětů a probíhajících předběžných šetření. Celý článek

Český maloobchod pod lupou: inovace a privátky… v akci!

Ať už se jedná o elektroniku nebo potraviny, zákazník ocení přidanou hodnotu výrobku. A za tu je ochotný si i připlatit.

Posledních pět let v českém maloobchodě bylo charakterizováno výraznými turbulencemi, od pandemie Covid-19, která vedla k nárůstu online nákupů a změnám spotřebitelského chování, přes období nebývale vysoké inflace, která způsobila pokles kupní síly a změny v nákupních prioritách spotřebitelů.

Byť v roce 2024 již docházelo ke stabilizaci prakticky všech ekonomických ukazatelů, Češi vstupovali do letošního roku poměrně značně pesimisticky naladěni, a to zejména pokud jde o ceny potravin. Více než tři čtvrtiny Čechů měly v tomto ohledu negativní očekávání. Jejich pesimismus byl navíc podpořen faktem, že Češi v posledních dvou letech v podstatě zchudli, a to více než obyvatelé ostatních evropských států. Nicméně odvozovat z toho, že jediným cílem výrobců a obchodníků by v takové situaci mělo být zaměření na co nejlevnější produkty, by bylo velmi unáhlené a krátkozraké. Podívejme se na to optikou tří důležitých fenoménů, kterými jsou: inovace, privátní značky a promoakce. Celý článek