Od nenápadnosti po dominantní designový prvek

Po čem si zákazník šlape

Ke vzhledu a atmosféře prodejny neodmyslitelně patří i podlahová krytina. Ne vždy plní pouze funkci užitnou. Atmosféra, kterou obchod nabízí, patří v době rostoucích online prodejů k významným konkurenčním faktorům kamenné prodejny. Jde o to, aby se zákazník v prodejně cítil příjemně a měl chuť se vrátit.

Synonymem pro důkladně provedenou práci, je udělat něco „od podlahy“. Podlaha prodejní plochy by měla být nejen důkladně provedená, aby plnila svou hlavní funkci, ale musí splňovat řadu dalších požadavků podle zaměření obchodníka. Celý článek

Vybrané změny v právních předpisech od 1. 9. a 1. 10. 2015 v personální a mzdové oblasti

Vzhledem k tomu, že došlo k některým změnám v oblasti mzdové a personální, které platí od 1. 9. nebo 1. 10. 2015, přerušíme pro tentokrát oblast DPH a budeme se věnovat těmto změnám.

Prvním právním předpisem, ve kterém došlo k zásadním změnám je:

Zákon o zaměstnanosti od 1. 10. 2015

Od 1. 10. 2015 nabyl účinnosti Zákon č. 203/2015 Sb., který novelizoval Zákon o zaměstnanosti (dále jen ZoZ):

Změna v evidenci uchazeče o zaměstnání a výplata podpory u tzv. nekolidujícího zaměstnání: Celý článek

E-commerce B2C

Rychlý vzestup elektronického obchodu má pokračovat, hlavně na Východě.

Obrat elektronického obchodu (e-commerce) v Evropě stále roste velice rychle. V průměru meziročně přibližně o 15 %. Loni dosáhl 423 mld. eur a letos by to mělo být 477 mld. eur. Vyplývá to z výroční analýzy oborové asociace Ecommerce Europe.

Zpráva „European B2C E-Commerce Report, 2015“ zahrnuje 47 zemí starého kontinentu, včetně těch nejmenších, mj. Lichtenštejnska, Malty, Kypru a Andory. Z 818 mil. Evropanů jich přes internet pravidelně nakupuje 331 milionů. Celý článek

Trh s drůbežím masem

Třetinu konzumovaného masa tvoří drůbeží

Z historického pohledu patří drůbežářský obor v rámci potravinářského průmyslu k nejmladším, ale současně i k nejmodernějším oborům. Spotřeba drůbežího masa se v České republice v současné době pohybuje kolem 25 kg na osobu za rok.

Značného rozvoje dosáhl tento obor již v 80. letech minulého století. K významné modernizaci drůbežářského průmyslu došlo během devadesátých let. Celý článek

Brand Management 2015

Značka jako cíl nebo nástroj?

Premiérový ročník konference Brand Management s podtitulem Značka jako cíl nebo nástroj? odstartoval 23. září výroční setkání brand managerů a dalších odborníků zabývajících se rozvojem a řízením značek.

Setkání profesionálů, kteří věří, že značka je daleko více než grafický symbol, proběhlo v pražském Slovanském domě. Hvězdami programu byli nejen guru globálního marketingu Jim Stengel, ale také více než desítka těch, kdo z různých pozicí řídí úspěšné značky na českém trhu. Celý článek

Silver economy

Možnost, kterou firmy zatím nevyužívají

Měsíc říjen začíná od roku 1991 Mezinárodním dnem seniorů, který na 1. 10. vyhlásila OSN. Obyvatelstvo ve vyspělých zemích stárne a mění se i tradiční věková pyramida, ve které mladí převládají nad staršími. Pro marketing obchodníků i dodavatelů tak vzniká zcela nová výzva.

Světový potravinářský průmysl přichází ročně o desítky miliard eur či dolarů tím, že jeho nabídka opomíjí seniory, tedy spotřebitele 65+. Celý článek

Jaký je stav a kvalita masných výrobků?

Masné výrobky z pohledu norem

V zemích střední Evropy se až 50 % masa nezkonzumuje ve výsekové úpravě, ale v podobě zpracovaných produktů. Evropské potravinové právo rozlišuje dvě skupiny, v anglosaské literatuře označené pojmem „zpracované maso“, pro které v češtině ale chybí adekvátní vžitý výraz. Jedná se o „masné výrobky“ a „masné polotovary“.

Masné polotovary lze popsat jako produkty, u nichž stupeň opracování nestačí ke změně vnitřní struktury svalových vláken masa, a tím i k vymizení vlastností čerstvého masa. Celý článek