
Do Evropy minulý rok přišlo 4,6 miliardy individuálních balíčků s oficiálně vykázanou cenou pod 150 euro, což je limit, do kterého balíčky neprochází celním řízením.
Čínská e-commerce tržiště přinášejí disruptivní model, který mění očekávání zákazníků i obchodní strategie konkurence. Přinášejí levné produkty, rychlý růst a zároveň i výzvy v oblasti udržitelnosti a regulace. Jejich dlouhodobý vliv bude záviset nejen na trhu, ale i na legislativních opatřeních ze strany EU.
Přeshraniční tržiště zabírají stále větší prostor na českém online trhu na úkor českých firem. Podle údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jejich podíl na českém online trhu vzrostl z 4,4 % v roce 2023 na 10,7 % v roce 2024, tedy více jak dvojnásobně. Obrat v roce 2024 čítal 23,2 mld. Kč, což bylo o 170 % více než v předcházejícím roce. Celý článek