Primetime for… Internet Jungle 2017

Jak online džungli a více kanálů zkrotit do funkční strategie?

Zákazníci jsou zahlceni reklamou, která se z tzv. tradičních reklamních kanálů posunula do světa sociálních sítí a s tím ještě více do soukromí lidí. Jak toho co nejlépe využít z pohledu marketingu? Které cesty k zákazníkovi na sociálních sítích nejlépe fungují a jaký bude další vývoj?

V pátek 20. října se v Národní technické knihovně konal třetí ročník konference Primetime for … Internet Jungle, které se zúčastnilo přes 150, převážně, brand a marketingových manažerů.

Konference byla složena ze tří bloků, které se postupně věnovaly otázkám, jak plánovat média v digitální době, jak integrovat automatizaci v zákaznické komunikaci, jak pracovat se segmentací v marketingových kampaních, nebo jak budovat komunitu kolem sociálních sítí.

Být konzistentní má smysl

Jak zkrotit komunikaci v online džungli? Michal Dúbravský, Digital Project Manager z Plzeňského Prazdroje, zdůraznil, že klíčovým slovem úspěšné komunikace je konzistence. „Lidé nechtějí změny, když budete konzistentní, lidé si vás začnou všímat a hlavně vám začnou věřit,“ uvedl. Vždy zůstává podstatná hodnota značky. Marketéři musí pracovat srdcem a mozkem, vždy ale musí mít jasnou cílovou skupinu.

„Konzistence je důležitá, neznamená však nedělat inovace. Dělejte vše proto, abyste posouvali značku vstříc době,“ doporučuje.

Tomáš Gregořica, Marketing Communication Manager společnosti Škoda Auto, se zaměřil na integrovanou komunikaci podle cílových skupin. „Přežije nikoli ten, kdo má největší budget, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat. Identifikovali jsme maximálně tři hodnoty značky – z původních sedmi – tak, abychom byli schopni oslovit stávající a nové zákazníky,“ vysvětlil důvody ke změně globální strategie značky.

Jak zaujmout zákazníka na sociálních sítích

„Whatsapp je takový skype pro třicátníky. Facebook je pro mladý nuda, jako rodinná večeře, kde musí být,“ konstatoval Tomáš Pflanzer, Digital Director ve společnosti Kantar ve své prezentaci Jsou sociální sítě out?

Peter Hajduček, CEO, Footshop.cz a Tomáš Hofmann, Project & Sales Team Leader společnosti Unikum se zamýšleli nad paradoxy sociálních sítí. Je důležité vědět, na jaké jste sociální síti a co na ní lidé chtějí vidět. Špatná zpráva pro mnohé firmy může být, že investice do profesionálních fotografií a propracovaných vizuálů nezaručuje návštěvnost profilu na sociálních sítích ani vysoký počet lajků. To samé platí o YouTube. Naopak největší úspěch může sklidit spontánně pořízené foto nebo video, které z vlastní iniciativy na sociální síť přidá zákazník.

Obecně platí, že největší úspěchy na Instagramu mají fotografie z kategorií zvířátka, celebrity a sex. Nabízí se tedy jejich kombinace s produktem firmy. Pro úspěch na Instagramu je důležitý vlastní obsah, fotky z eventů, fotky ambasadora značky apod., stejně jako obsah od zákazníků.

Jak se bránit poklesu na sociálních sítích? Vytvářet unikátní obsah pro jednotlivé sociální sítě. Rozšiřovat fanouškovskou základnu. Využívat placenou propagaci, sledovat změny v algoritmu a přizpůsobit mu formu svého obsahu, zní rada P. Hajdučeka a T. Hofmanna. Facebook již podle nich není místem pro aktivní diskuzi pro mladší generace uživatelů – stává se pasivním místem pro konzumaci novinek a informací. K tomu je nutné přizpůsobit i strategii na sociálních sítích.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.