Vítězové ukázali aktuální trendy v POS

Na semináři, který proběhl on-line v první třetině letošního února, nechali vítězové POPAI Awards 2020 nahlédnout do jejich know-how.

Zajímavé byly praktické dopady POS na prodeje, přičemž v některých případech byla k dispozici konkrétní čísla.

Seminář bylo možné v době přísných vládních opatření realizovat pouze on-line. V tomto případě však nebyla digitální technologie pouze náhradní možností, ale výhodou – právě díky ní bylo možné nahlédnout do zákulisí firem, které se na projektech podílely, i do prodejen.

Tržby vzrostly o 15 %

Pro firmy, které začínaly v on-line prostředí a nyní svou působnost přenášejí také do kamenných prodejen, je důležité nabídnout komplexní propojení jednotlivých prodejních nástrojů. Všechno, co je možné vidět na vítězné realizaci v kategorii Textil, sport, obuv, osobní potřeby a příslušenství (a zároveň absolutním vítězi), je řízeno značkou The Streets. „Prodejna v centru Prahy není jen prodejna a výdejna zboží.

Jde o komunitní místo, kde se odehrávají akce, představují se nové produkty a kde se současně propojuje sportovní nebe s tím, s čím je možné se setkat na ulici. A právě to prodejně dodává uvěřitelnost. Všechno, co tu je, tedy design, komunikace nebo produktové portfolio, je řízeno značkou, protože není možné přijít s něčím, co by na ni nějakým způsobem nenavazovalo. Bohužel se stává, že značky něco deklarují, například v reklamě, ale když poté zákazník přijde do obchodu, najde v něm něco zcela odlišného,“ upozorňuje Petr Šimek, Managing Director firmy Wellen, která projekt realizovala.

„Máme autentický prostor pro vyznavače pouliční módy, který dává příležitost nejen k nákupu, ale i k interakci se zákazníkem. Nechtěli jsme další obyčejnou prodejnu, ale místo, kde zákazník najde ty nejlepší věci, a pokud sem přijde, bude ohromený,“ přidává se Richard Homer, Creative Consultant The Streets. To se samozřejmě odrazilo nejen na upevnění pozice mezi dodavateli, od kterých prodejce dostal k dispozici o 30 % limitovaného zboží navíc, ale díky komunitní akci vzrostl počet nákupů. Digitální senzory zaznamenaly vyšší počet interakcí se zbožím a atraktivita prodejny přitáhla i pozornost influencerů. Tržby vzrostly o 15 %.

Paleta ukazuje dva světy

Na poctivost, eleganci, a řemeslný fortel chtěl navázat při prezentaci novinek Stock Plzeň-Božkov. To se díky dvoupaletovému vystavení Republica podařilo společnosti Dago, která s ním zvítězila v kategorii Alkoholické nápoje a tabák. Vystavení působí komplexně, přesto je na něm možné vidět rozdělení na svět kávy prezentující novinku Božkov Republica Espresso a barový svět prezentující karibské rumy, kde se spotřebitelé ocitnou ve společnosti cukrové třtiny – hlavní suroviny pro druhou novinku Božkov Republica Vodku.

„Díky tomu, že byl zadavatel ochoten přistoupit na menší počet vystavení, mohla vzniknout skutečně prémiová dvoupaleta, která spotřebitele nejprve zaujme a zpomalí a poté je také edukuje. Jednotlivé prvky do sebe zapadají, takže v prodejně je instalace velmi jednoduchá. Konstrukce také umožňuje udržovat dostatečnou zásobu obou produktů, aby vystavení nikdy nepůsobilo vyprodaně. Jako materiál jsme zvolili dnes poměrně opomíjený plast, který nabízí výborné vlastnosti, jako je lehkost a pevnost, dovoluje snadnou manipulaci a je velice variabilní,“ popisuje Miroslav Obrátil, Business Project Manager společnosti Dago.

Oba světy doplňují reálné prvky v podobě jutových pytlů s kávou nebo bedýnky pro sběr třtiny a podařilo se skloubit i barevné provedení. Paletové vystavení mohli spotřebitelé vidět v Kauflandu a následně z něj byly odvozeny menší varianty pro další prodejny.

Trendem je modularita

Zvýšit úroveň prodeje, zlepšit přehlednost, zdokonalit navigaci v prodejně a vnést do prodejny pohyb a světlo se podařilo Konceptu obchodu Sportisimo, který navrhla a realizovala firma Moris Design a který zvítězil v kategorii Vynikající realizace. Zajímavostí je, že návrh konceptu vznikl ve virtuální realitě, která umožňovala již prvotní záměr vnímat mnohem plastičtěji. Testování nicméně proběhlo ve skutečnosti a s reálným zbožím.

„Dominantním prvkem se staly takzvané brány světů, které kromě dálkové navigace ke kategorii zvýrazňují vybrané portfolio. Pomocí vyvýšených ostrůvků se také narušil typický les nízkých gondol, nicméně průhled do prodejny je stále živý a zákazník získává větší přehled. Vytvořili jsme spojovací prvek – prostou šipku, která jasně definuje Sportisimo a odděluje ho od konkurence. V prodejně vzniká neustálý dojem pohybu, který se odráží jak v nábytkové části, tak v emoční grafice,“ konstatuje Adam Klofáč, obchodní ředitel firmy Moris Design. Při vývoji a realizaci konceptu se podle jeho slov potvrdil současný trend, kterým je modularita. Díky ní je možné prodejnu rychle přestavět podle aktuálních potřeb a bez problémů reagovat na prodej sezónního zboží.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 3.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.