Komentář: Hodně obchodů, ale málo možností

Již řadu měsíců se věnujeme otázce novely Zákona o významné tržní síle. Při cestě ze zahraničí jsem se zastavil u našich jižních sousedů na nákup a v malé obci jsem našel kvalitní prodejnu se širokým sortimentem, dobře zásobovanou a příjemně vypadající. Zapřemýšlel jsem tak nad situací v našem prostředí, kdy v obci stejné velikosti je několik prodejen, všechny si konkurují, každá tak musí držet pouze omezený sortiment. Je to správně? Nemyslím si. Celý článek

Čerstvost není jen lákadlo pro zákazníky

Ovoce a zelenina musí hýřit barvami, pečivo vonět

Čerstvost je heslem dnešní doby. Ve spojení s lokálním původem potravin je tématem pro odborníky, média i politiky. Zákazník chce čerstvé potraviny, které nemají čerstvost pouze v názvu, ale je na nich vidět. Může ji vnímat svými smysly. Inspiruje ho k nákupu i opětovnému návratu do prodejny.

O tom, jak je čerstvost, respektive kvalita čerstvého sortimentu, pro současného českého zákazníka zásadní, svědčí i výsledky aktuálního průzkumu Stem/Mark, z něhož vyplývá, že Češi se bojí o čerstvost potravin, proto je nenakupují online. Celý článek

Češi a Slováci vloni nakoupili 218 tun fairtradové kávy

Prodej fairtradové čokolády vzrostl o 500 %

Objem prodaných výrobků s certifikací Fairtrade se celosvětově zvyšuje. Tento trend se projevuje i v České republice a na Slovensku. Obrat za prodej fairtradových výrobků dosáhl v Česku …….mil. korun. Nejprodávanějším fairtradovým artiklem je káva, které se v roce 2015 prodalo v Česku 173 tun a na Slovensku 45 tun. V ČR tvoří 61 % z prodejů fairtradových výrobků. Celý článek

Krmiva pro zvířata

Trhu stále vládnou levnější výrobky, dražší si ale nacházejí cestu

V českých domácnostech je mnoho zapálených chovatelů domácích mazlíčků. Psa nebo kočku vlastní téměř polovina z nich. Krmivo pro ně kupuje 60 procent domácností. „V uplynulém roce obecně vydaly české domácnosti více prostředků na nákupy rychloobrátkového zboží. Výdaje na krmivo pro psy a kočky pak rostly ještě o něco rychleji,“ říká Richard Piluša, Client Service Team Leader GfK Praha. Podle něj to platí hlavně pro kočičí krmiva. Celý článek

Internet Jungle 2016

Bez strategie a vize internet úspěch nepřinese

Druhý díl ze série Primetime for…věnovaný internetové džungli přilákal do Národní technické knihovny na 190 zástupců firem. Napříč prezentacemi zaznívala potřeba propojovat online aktivity s celofiremní strategií a vyhodnocovat přínos pro byznys.

Odborníci ve čtyřech programových blocích pokryli to nejzajímavější z oblasti strategie, sociálních sítí, výkonnostní reklamy i tvorby a distribuce obsahu. Celý článek

Nastupující generace touží po volnosti a kosmopolitním prostředí

V kurzu jsou nabídky stabilních firem s dobrou reputací

Měnit image maloobchodu jako zaměstnavatele je dlouhodobá záležitost. Některé řetězce a specializovaní obchodníci se o to již snaží, připravují pro zaměstnance bonusové programy, zabývají se jejich názory a motivací. Ale je jich málo a pro celoplošnou změnu to nestačí. O vývoji na pracovním trhu jsme hovořili s Markétou Švedovou, ředitelkou společnosti Recruit CZ. Celý článek

Spotřebitel preferuje rychlost a snadný výběr zboží

Očekáváme originalitu a potěšení

Dnešní spotřebitel má rád jednoduchost, preferuje snadný výběr zboží a služeb, které si chce užít a hlavně bez komplikací. Přibližně třetina Čechů věnuje před nákupem čas detailnímu mapování značek. Originalitu a potěšení i od běžných výrobků očekává 53 % lidí ve světě, v České republice „jen“ 36 %.

 Necelá polovina Čechů (45 %) zastává názor, že je lepší kupovat výrobky známých značek, protože se člověk může spolehnout na jejich kvalitu. Celý článek