
Většině obchodníků, když uslyší slůvko „vratka“, se začínají hrůzou ježit vlasy na hlavě. A tento problém se nezmenšuje. Naopak má tendenci růst.
Obchodníci se mnohdy snaží zahrnovat náklady na vratky do kategorií zpětné vazby, průzkumu trhu, marketingu a poznávání preferencí zákazníků. Nelžeme si: jde jednoznačně o ztrátu.
Není to tak dávno, kdy s vrácením zboží měl zákazník mnohdy tolik starostí a problémů – zabalit, popsat, dojít na poštu, vystát zde dlouhou frontu, zaplatit nemalé poštovné…, že často raději hledal ve svém okolí někoho, komu by kupříkladu boty nebo šaty padly. Ale dnes… Řada e-shopů se snaží vycházet vstříc svým zákazníkům a zpravidla prodlužují lhůtu pro vrácení nad rámec 14 dnů stanovených zákonem. Někteří prodejci nabízejí možnost vrácení zboží v delší časové lhůtě jako placenou službu navíc. Náklady na uvedení zboží do původního stavu e-shopy kupujícím neúčtují a podobně přistupují někteří obchodníci k platbám za zpětnou dopravu. Ty by měl totiž dle občanského zákoníku v České republice hradit spotřebitel, nicméně v rámci bitvy o zákazníky je e-shopy často odpouštějí. Celý článek