Kvalita je v retailu podmínkou konkurenceschopnosti

O zkušenostech, nabídce vzdělávacích kurzů a certifikací pro oblast retailu, ale i o konferenci From Farm To Fork jsme hovořili s výkonným ředitelem České společnosti pro jakost Ing. Petrem Kotenem.

Jste organizátory konference From Farm To Fork, která se konala v listopadu, své místo na konferenci mají i zástupci řetězců. Jaké témata jsou nyní pro řetězce aktuální?

Je to bezpochyby společensky odpovědný přístup řetězců k obchodování, komunikace o udržitelnosti s pozitivními dopady na zainteresované strany. Celý článek

E-commerce mění sklady i logistiku

Od jara roste zájem Čechů o nákupy na internetu. Tomu se přizpůsobují nejen e-shopy samotné, ale i logistické a skladové areály, které sází na nové technologie.

Růst e-commerce je i nadále dominantním faktorem nové poptávky po skladových plochách. Přichází jak přímo ze strany provozovatelů e-shopů, tak i prostřednictvím logistických operátorů, kteří zajišťují distribuci zásilek.

Pravidelná E-commerce Study Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ukazuje, že koronavirus změnil chování spotřebitelů. S růstem zájmu o nakupování na internetu souvisí také poptávka po skladových a logistických areálech, které e-shopy potřebují ke svému fungování. Celý článek

Roste zájem o specializované čisticí prostředky

Ať už před vámi stojí malý nebo velký úkol v oblasti čištění, nabízíme vám to správné a efektivní řešení, zní slogan společnosti Kärcher. S paní Miladou Skutilovou, jednatelkou společnosti v České republice, jsme hovořili o tom, jak je pro retail právě v současné době důležitý správně provedený úklid prodejních prostor.

V době pandemie Covid-19 se razantně zvýšil zájem o hygienické prostředky a výrobky určené pro hygienu a úklid. Jak se to projevilo na poptávce a zájmu vašich klientů z oblasti firem servírujících retail?

Celý článek

Vhodná komunikace zvyšuje motivaci a soudržnost lidí

S ekonomickou krizí přichází doba velkého pohybu zaměstnanců – jak uvnitř firem, tak z firem ven na trh práce. Letošní konference Lidský kapitál, kterou pořádala společnost Blue Events, proběhla kvůli pandemii online, nicméně její program zaujal stovky účastníků. Název „Škatulata hejbeme se“ byl aktuální nadsázkou situace, v níž se většina společností letos kvůli covidu ocitla.

V příštím roce, až pominou podpůrné programy, se očekává, že firmy v některých segmentech budou propouštět a nezaměstnanost např. podle prognóz poradenské společnosti Moore Czech Republic přesáhne 5 %. Na to už čekají firmy z jiných segmentů, kde lidé chybí. Celý článek

Lokální potravinářské řetězce a aliance: Region Moravskoslezsko

V regionu je nejsilnější prodejní sítí řetězec Hruška, který má nejvíce prodejen hned ve čtyřech ze šesti okresů regionu Moravskoslezsko.

V regionu Moravskoslezsko dnes operuje celkem 899 řetězených prodejen potravin (včetně nadnárodních řetězců). Z tohoto počtu je 728 prodejen lokálních řetězců a aliancí.

Region (NUTS 2) Moravskoslezsko je totožný s územím Moravskoslezského kraje. Obsahuje celkem šest okresů, jádrem oblasti je krajské město Ostrava a Ostravská aglomerace, zahrnující průmyslovou oblast se středem v Ostravě a okolním územím s městy Frýdek-Místek, Havířov a Karviná. Celý článek

Trendy v retailu 2021

Jaký rok měl šéf Walmartu? Jaké změny očekáváme v retailu? A jak e-shopy řeší vratky?

Sledujte zajímavosti ze světa maloobchodu a přípravy dalšího ročníku klíčového setkání branže Retail Summit 2021!

Vzkaz od šéfa největšího obchodníka světa

Americká Consumer Electronics Show (CES) se letos poprvé konala on-line. Vy tak máte možnost podívat se na záznam vystoupení Douga McMillona, CEO Walmartu. Globální společnost s 11 tisíci obchody a 2 mil. zaměstnanci ve 26 zemích provedl loňským rokem velmi úspěšně. Celý článek

Nové strategie v retailu – Zásoby a jejich viditelnost

Čeští obchodníci budou potřebovat daleko jasnější přehled o tom, jaké skladové zásoby mají ve všech částech svého prodejního kanálu, pokud se budou chtít přizpůsobit rozšiřující se digitalizaci retailového prostředí.

Po rozvolnění většiny Covid-19 omezení od 3.prosince přišlo znovuotevření obchodů v Česku zároveň se startem vánočních příprav. Ale není to jen o Vánocích, ale také o prostředí, které se dramaticky posunulo směrem k digitalizaci. Celý článek