Pražská high street je nejatraktivnější a nejdražší ulicí

Podle studie společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, je pražská high street nejatraktivnější ve střední a východní Evropě. Díky nedostatku retailových prostor, se rozšiřuje pražská high street do přilehlých ulic Pařížské, Na Příkopě a dalších.

Tomáš Beránek, Head of High Street Retail and Tenant Representation společnosti CBRE, doplňuje: „V současnosti je nejdražší ulicí Pařížská s prime rent 220 EUR/m2/měsíc, kterou následuje ulice Na Příkopě s prime rent 215 EUR/m2/měsíc. Celý článek

Pro obchodníky bude rozhodující 1. březen

2. fáze zavedení EET dopadne na 250 000 podnikatelských subjektů.

Druhá vlna elektronické evidence tržeb startuje 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu.

Povinnost evidovat tržby vznikne 1. března odhadem pro 250 000 podnikatelských subjektů. Evidenci budou podléhat tržby z maloobchodu a velkoobchodu, tržby z prodeje zboží (nákup a prodej zboží bez dalšího zpracování), operace obvykle spojené s prodejem (např. sestavení zboží, míchání, plnění do obalů, štítkování…). Celý článek

Ikea již počtvrté absolutním vítězem

Výsledky soutěže Mastercard Obchodník roku 2016

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2016 se počtvrté v řadě stala IKEA Česká republika. Ta byla zároveň oceněna v rámci oborových kategorií jako Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2016 a získala také titul Moneta Money Bank Obchodník nejvíce doporučovaný zákazníky.

Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Kaufland, Teta drogerie, Deichmann-Obuv, Sportisimo, Alza.cz, OBI, Lidl a Tank ONO. Celý článek

Obchod na investiční vlně

Rok 2017 bude v českém retailu ve znamení EET, růstu internetového prodeje, vylepšování kamenných obchodů a jejich vzájemné synergii v podobě multichannel prodeje.

Z pohledu investic je v České republice rok 2017 označován jako rok retailu. „Momentálně je rozpracovaných přibližně 10 transakcí. Z toho pět největších reprezentuje dohromady zhruba miliardu euro. Z pohledu segmentu, do kterého investice směřují, lze rok 2016 označit za kancelářský a rok 2017 se rýsuje jako retailový rok,“ Celý článek

Komerční článek

Retail Summit 2017: „ONE. Jeden zákazník. Jeden trh. Jeden obchod“

Letošní ročník konference Retail Summit se koná v pražském hotelu Clarion již za pár týdnů, ve dnech 30.1. až 1.2. 2017. Jaká témata letos organizátoři pro účastníky přichystali? Na otázky portálu RETAIL magazin.sk odpovídal Dr. Tomáš Krásný, Partner, Blue Events.

Blíží se další ročník prestižní konference Retail Summit. Co nového přinese? V čem bude jiný a specifický? Kdy jste začínali s přípravou?

Celý článek

Bezpečnost v obchodě z pohledu legislativy

Co si bezpečnostní agentura může dovolit vůči zákazníkovi

Každý z nás se již alespoň jednou setkal s pracovníkem nebo pracovnicí bezpečnostní agentury, a to například v obchodech, na sportovních kláních, festivalech, či při jiných příležitostech.

Obvykle se do křížku s takovými pracovníky člověk jen tak nedostane, a pokud přece jen ano, je z nastalé situace natolik zaskočen, že ani netuší, jaká má vlastně práva. Celý článek

Retail Summit 2017

Důraz na digitální transformaci obchodu

Maloobchodní trh prochází další revoluční změnou – digitální transformace definitivně instalovala na královský trůn zákazníka. A ten se chová pro řadu obchodníků i výrobců nečekaně…

Zákazník odmítá respektovat hranice, které mu byly doposud vnucovány, ať ze strany firem či politiků. Chce komunikovat a nakupovat s využitím všech možností, které mu nabízí dnešní digitální doba. Přitom však není připraven zahodit to dobré, tradiční. Celý článek