Důležitá je zkušenost spotřebitelů sdílená přes sociální média

Hear – Shop – Buy – Experience – Evaluate

Cítíte ve slovním spojení omnichannel potenciál nebo spíš nepříjemnosti pro obchodníky, které se s dalším „módním výmyslem“ dají očekávat? Výraz, na který jsou mnozí alergičtí, skýtá nejen digitální možnosti, jak oslovit větší počet zákazníků, ale i hrozbu pro ty, kteří se tento trend budou snažit ignorovat.

Dnes již asi nedohledáme, co bylo dříve, zda digitální zákazník nebo omnichannel. Faktem ale zůstává, že spolu úzce souvisí, a proto tam, kde se vyskytuje digitální zákazník, se musíme vypořádat i s výzvou, kterou představuje omnichannel. Celý článek

Ovoce a zelenina jako celoroční zdroj vitamínů

Na „tržiště“ do řetězce

Výběr čerstvého ovoce a zeleniny po celý rok jsou pro zákazníka samozřejmostí. S rozšiřující se nabídkou ovšem rostou i jeho požadavky na způsob prezentace, kvalitu a chuť. Úseky s ovocem a zeleninou v prodejnách řetězců se v posledních letech vizuálně mění v „tržiště“, kde si zákazník vybírá z přehledně vystavených druhů ovoce a zeleniny.

Dlužno říci, že nevybírá jen očima, ale prohlíží, osahává a přehrabuje, aby si vybral ty nejlepší kousky. Celý článek

Potraviny u sousedů

V Německu se jí hodně – a levně

Německému hospodářství letos významně pomáhá domácí soukromá spotřeba, jejíž klíčovou složkou je maloobchodní prodej potravin. Ten během ledna až září ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nominálně stoupl asi o 2 % na 162 mld. eur, odhaduje Spolkový svaz německého potravinářského obchodu (BVLH).

Nadprůměrně stoupl prodej ovoce, zeleniny a také cukrářských výrobků, naopak klesl prodej mléka, mléčných výrobků a masa. Celý článek

Prací a čisticí prostředky

Kupujeme prémiové značky, ale v oblibě máme i akční nákupy

Co se změnilo v meziročním srovnání na tuzemském trhu? Pracích a čisticích prostředků do domácnosti nakupujeme větší množství, a tím pádem za ně v obchodech necháváme stále více peněz. Tento trend potvrdil průzkum trhu, který provedl spotřebitelský panel GfK v období září 2014 až srpen 2015. V porovnání se stejným předchozím obdobím vyplývá, že kategorii pracích prostředků nakupovalo více domácností, a protože si domácnosti z každého nákupu odnesly větší množství kategorie, došlo k nárůstu objemu prodaného zboží. Celý článek

Komerční článek

Trendům v zobrazovací technice vládne jednoduchost

Minimalismus je sexy, jakoby říkaly všechny poučky o designu poslední doby. V oblasti zobrazovací techniky a informačních panelů tomu není jinak.

Moderní je ubrat na okrajích, nezobrazovat nevyžádanou reklamu a upoutat pozornost. Třeba světlem. Tyto prvky, spolu s retro dojmem budou ještě dlouhou dobu hrát prim ve veřejných prostorách, v sektoru HORECA a v obchodech. Celý článek

O evropské značky kvality se zajímají hlavně mladí

Důvěra ve značku závisí na informovanosti

Zatímco ženy nad 20 let jsou zastánkyněmi především národních značek kvality, mládež více důvěřuje značkám evropským. Ve druhé polovině tohoto roku byla zahájena nová propagační kampaň „Kvalita z Evropy – chutě s příběhem“. Jejím cílem je posílit pozitivní vnímání evropského systému kvality zemědělských produktů spotřebiteli a odborníky v České republice i na Slovensku.

Kampaň je zaměřena na podporu jednotlivých unijních označení kvality potravin, tj. Chráněného označení původu, Chráněného zeměpisného označení a Zaručené tradiční speciality. Celý článek

Startuje třináctý ročník soutěže MasterCard obchodník roku 2015

Již potřinácté bude letos vyhlášen MasterCard Obchodník roku. Generálním partnerem ročníku 2015 je společnost MasterCard, hlavním partnerem GE Money Bank. Zároveň bude v pondělí 16. listopadu 2015 spuštěno hlasování veřejnosti, kdy zákazníci budou moci vybrat svého nejoblíbenějšího obchodníka.

Hlasovat v kategorii MasterCard Obchodník roku 2015 – GE Money Bank Cena veřejnosti bude možné prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz a SMS zpráv až do 10. ledna 2016. Celý článek