V Německu nejlépe obchodují drogerie

V oblíbené prodejně nechá zákazník více peněz, jedno jestli v Německu nebo v Česku. I proto jsou důležité žebříčky obchodníků sestavované podle zákaznické obliby.

Výzkumná společnost ServiceValue z Kolína nad Rýnem pravidelně sestavuje žebříček německých maloobchodních řetězců podle zákaznické obliby.

Také ten letošní potvrdil, že lidé nejvíce chválí drogerie dm a Rossmann. Mezi TOP-10 se propracovaly také čtyři potravinářské řetězce. Celý článek

Spotřebitel chce potraviny čerstvé a bezpečné

Koronavirová krize akcelerovala a prohloubila některé vzorce spotřebitelského chování a de facto tak vytvořila jakýsi nový COVID 19 megatrend: spotřebitel požaduje jak potraviny čerstvé, tak i potraviny bezpečné.

Z hlediska technologie výroby potravin se tyto dva požadavky často navzájem konfrontují. Co je bezpečně technologicky zpracováno, není čerstvé a naopak. Není to však úplně pravda, protože tento spotřebitelský megatrend také otevírá nové možnosti, jak spotřebiteli nabídnout potraviny, které jím budou vnímány jako čerstvé i jako bezpečné. Celý článek

Být udržitelný nesmí být jen marketingový slogan!

Koronakrize změnila priority spotřebitelů. Mnozí z nich začali více přemýšlet o životních hodnotách i o tom, jak se coby lidstvo chováme k přírodě.

V rámci dlouhodobého rozvoje firem nesmí jít pouze o zisk, ale o udržitelný zisk. Navíc stále více nakupujících dává přednost výrobkům nebo službám, které vznikly tak, aby neubližovaly životnímu prostředí.

Jak říká staré čínské přísloví, když fouká vítr změn, někteří staví úkryty a jiní větrné mlýny. Proč nezůstat stát a využít měnící se dobu i priority spotřebitelů ukázal seminář, který počátkem září uspořádala společnost Press21 a časopis Retail News spolu s partnery, společnostmi Thimm pack’n’display a Procter & Gamble. Celý článek

Také obchod i cestovní ruch potřebují finance na modernizaci

Asi se shodneme v tom, že současná doba je zvláštní. Možná, že se nacházíme v jakémsi předělu mezi časem předkoronavirovým a postkoronavirovým. Napadá mě namátkou srovnání s Tolkienovou trilogií Pán prstenů. I v této epické fantasy se střídají jednotlivé věky. První, druhý, třetí…

Ale zpátky do turbulentní reality. Letos v červenci se lídři EU dohodli na vytvoření Fondu obnovy v souvislosti s koronavirovou krizí. Každý členský stát měl následně připravit své návrhy, jak a na co hodlá balík unijních peněz využít. Celý článek

Podlaha musí být krásná, funkční i čistá

Obchodníci se snaží zútulnit prodejní plochu a vnést na ni část domácího prostředí tak, aby se zákazníci cítili dobře. Kromě estetických nároků musí podlahy v prodejnách i na všech přilehlých plochách splňovat velmi přísné funkční podmínky.

Díky novým materiálům už ale provozovatelé nemusejí volit kompromisy a můžou si vybrat typ, který bude splňovat oba tyto požadavky.

Trend příjemné útulnosti platí v retailu také v oblasti podlah, takže u nich převažují dřevěné dekory, doplněné betonem. Celý článek

Poslední míle v bezdotykovém režimu

Obchodní obslužnost venkova klesá. Uzavírají se malé prodejny i pošty. Firmy proto hledají, jak nahradit nefunkční infrastrukturu. Zásilkovna spouští Z-BOXy, bezdotyková soběstačná výdejní místa napájená solárním panelem a ovládaná přes mobilní aplikaci.

Zásilkovna přišla na trh se soběstačnými výdejními místy Z-BOXy, které se ovládají jednoduše přes mobilní aplikaci Zásilkovna. Ke svému provozu potřebují minimum energie, kterou získávají přes solární panely. Nikdo jiný v České republice výdejní boxy na podobném principu zatím nepoužívá. Celý článek

U obchodních řetězců zatím elektromobilisté mnoho dobíječek nenajdou

Obchodní řetězce v Česku provozují stovky super a hypermarketů, ale dobíjecí stanice pro elektrická auta lze zatím nalézt jen u několika desítek z nich. V přístupu maloobchodních sítí jsou přitom značné rozdíly, a zatímco některé dnes nabízejí dobíjení u každé prodejny, jiné o něm uvažují až v plánech do budoucna.

Dostatečně hustá dobíjecí infrastruktura je přitom jednou z klíčových podmínek elektromobility, jejíž rozmach by měl odstartovat v tomto roce. Výrobci aut musí totiž na evropském trhu poprvé splnit průměrný emisní limit 95 gramů CO2 na kilometr, což při současných technologiích nelze zvládnout jinak, než že určitý díl prodejů budou představovat elektroauta. Celý článek