udrzitelnost2021

Udržitelnost pro výrobu a obchod

Rok 2020-2021 jako vstup do nové reality?


Termín konání: 22.06.2021, 9:00 – 16:00

Místo konání:
Akademický klub VŠE v Praze, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3
Vstup z Italské ulice.


Výběr z programu

  • 9:00-9:10      Zahájení

Jak jsme se v roce 2020-2021 změnili?

  • 9:10     CSR a udržitelnost na pořadu dne. Skutečně?

Dopady pandemie na vnímání CSR a udržitelnosti. Co si myslí a co dělá česká populace. Informace z výzkumů agentury Ipsos k tématům CSR a udržitelnosti.

Hana Vejborná, Account Director, Ipsos

  • 9:30    Udržitelnost jako součást našeho života

Koronakrize je epizodou, udržitelnost se stává (musí stát) součástí našich životů. Jak se změnilo chování zákazníků, jak se změnil obchod, jaké jsou dopady na životní prostředí. Obchod v roli nositele trendů k zajištění trvalé udržitelnosti (jak v oblasti produkce potravin, tak souvisejících oblastí – obaly, odpady apod.). Je nejvyšší čas k akceleraci. (Vítám větší zapojení státu a vznik nových iniciativ. Není jich stále dostatek.) Trvalá udržitelnost napříč sektory. (Od zemědělství, přes průmysl až po služby. Role obchodu v ní.) Nové trendy, ke kterým máme přístup i díky nadnárodnímu charakteru obchodu.

Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR

  • 9:50    Nízkoenergetické prodejny v retailu

Společnost COOP se stala největším retailovým výrobcem zelené energie díky solárním panelům na desítkách prodejen a provozuje také první nízkoenergetické prodejny s využitím obnovitelných zdrojů, nebo modulární typy prodejen.

Lukáš Němčík, Head of Marketing & Development, Svaz českých a moravských spotřebních družstev, Skupina COOP, COOP Mobil

  • 10:10   Udržitelnost a hospodaření s vodou

Voda se stává strategickou surovinou. Její dlouhodobý nedostatek je způsoben primárně klimatickými změnami, sekundárně pak neschopností a nepřipraveností společnosti a firem s ní hospodařit.

Jaroslav Ďuriš, generální ředitel společnosti Wero Energy

 

10:45-11:15 – PŘESTÁVKA NA KÁVU

 

Udržitelné projekty koronakrizi navzdory

  •  11:15    Charta udržitelnosti Dr. Oetker

Společnost Dr. Oetker se vždy chovala odpovědně a udržitelné jednání vnímá jako součást samotné podstaty firmy. Teď své ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti shrnula v Chartě udržitelnosti. Mezi jinými chce Dr. Oetker dosáhnout klimatické neutrality, omezit plasty a zajistit úplnou recyklovatelnost svých obalů. Dále firma investuje velké částky do nutričních profilů svých výrobků.

Zdeněk Kvinta, Marketing Executive Manager Senior CZ/SK, Dr. Oetker

  •  11:35  O udržitelnosti nestačí jen diskutovat, je potřeba jednat.

Strategie a programy společnosti Tchibo jsou koncipovány tak, abychom mohli dělat to, co je v naší sféře vlivu možné. Když narazíme na hranice, hledáme partnery pro spolupráci, kteří nám pomohou dostat se dál a realizovat dlouhodobé změny. Trvalá udržitelnost je zakotvena v DNA naší firmy již od roku 2006. Jde nám jak o ochranu životního prostředí, tak o respekt k lidem, s nimiž spolupracujeme, ať už jde o naše zaměstnance, farmáře, dodavatele či jiné stakeholdery. V oblasti kávy i spotřebního zboží realizujeme z pohledu udržitelnosti mnoho různorodých projektů.

Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager CZ/SK, Tchibo Praha

  • 11:55  Online prodej potravin udržitelně? Jde to! (case study online prodejce Rohlik.cz)

A nejen, že to jde. Rohlik.cz má zkrátka udržitelnost ve své DNA. Co vše se pod tím skrývá? Vlastně všechno. Proto Rohlík nemusí vymýšlet složité plány přechodu na řešení šetrnější k přírodě, a má tedy oproti klasickým kamenným obchodům poměrně velký náskok. Ať už jde o podporu lokálních producentů, projekty jako Otoč obal i Zachraň jídlo nebo uvedení na trh nové značky mléčných produktů Miil, která 100% neutralizuje uhlíkovou stopu. Všechny kroky, které Rohlík podniká, podniká udržitelně.

Denisa Morgensteinová, PR manažerka, Rohlik.cz 

  • 12:15     Buďte IN a používejte obaly z vlnité lepenky!

Nákupní chování spotřebitelů je ovlivněno i tím, jak ekologicky šetrné balení výrobci používají. Vysvětlíme, jak lze udržitelnými obaly z vlnité lepenky nahradit obaly z plastu nebo hliníku. Ukážeme vám konkrétní příklady udržitelných obalů na potraviny a dozvíte se, proč naši zákazníci ekologicky šetrné obaly využívají a jak podněcují spotřebitele ke koupi!

Martin Hejl, jednatel THIMM pack’n’display + Marek Lavička, obchodní zástupce, Třemošenské uzeniny

 

13:00-14:00 PŘESTÁVKA NA OBĚD

 

Udržitelně, lokálně, komunitně

  • 14:00  Billa aktivovala Plán B

BILLA aktivovala plán B, který shrnuje její ambice a cíle v oblasti ochrany životního prostředí, péče o zaměstnance i podpory regionů, ve kterých podniká. Do aktivní role však nově staví i zákazníka, který je klíčovým faktorem v budoucím udržitelném rozvoji.

Ivan Holub, Koordinátor udržitelného rozvoje, Rewe Group Česká republika, Billa

  • 14:20   Udržitelnost s vazbou na konkrétní dobu a konkrétní místo

Aplikujete-li na firemní udržitelnost dlouhodobější měřítka a je-li pro vás hodnotou existence vašeho businessu v nějakém konkrétním místě, začnete se přirozeně zajímat o vnější prostředí firmy, region či stát ve kterém působí. V našem případě to vedlo k založení spolků Agentura pro rozvoj Broumovska a Podnikatelský klub Broumovska, které se staly hybateli strategické diskuse a dlouhodobých projektů směřujících k rozvoji regionu, ve kterém působíme.

Jan Školník, Agentura pro rozvoj Broumovska

  • 14:40 Zdraví a kvalitní život

Mezilidské vztahy – včetně těch pracovních – ovlivňují naše zdraví, ať už psychické či fyzické. Je v zájmu každého zaměstnavatele, aby usiloval o produktivní a tolerantní pracovní prostředí, podpořené rozvojem zdravé firemní kultury. Patologické vztahy a šikana na pracovišti poškozují jak jednotlivce, tak i kolektivy, významně přitom brání dlouhodobé úspěšnosti celé firmy.

Jiří Devát, předseda Správní rady Nadačního fondu Filantia

 

15:00-16:00 ZÁVĚREČNÁ DISKUZE – NETWORKING