Balíme ekologicky

Ekologický obal zdaleka neznamená jen obal z biodegradabilních materiálů. Důležité je, aby zanechával co nejmenší negativní environmentální stopu.

Udržitelnost není jen módním tématem, ale naopak nutností, kterou se každá sociálně zodpovědná firma musí zabývat. Téma je nosné i pro většinu obalových firem.

Vedle vlastní zodpovědnosti řady výrobců obalů, je na ně vyvíjen i tlak z řad jejich zákazníků – tedy výrobců nebo dodavatelů zboží. Obaly se neustále optimalizují, ale na rozdíl od posledních minulých pár let, naštěstí již bez přílišné „zelené hysterie“. Celý článek

GDSN: Výměna produktových kmenových dat snadno a levně

Chyby v kmenových datech způsobují problémy v oblasti dodavatelského řetězce. Nesprávné údaje o logistických jednotkách v objednávkách vedou k dodávkám nekompletních palet či snížení servisní úrovně. Chyby se promítají i do planogramů a vystavení na prodejně.

GS1 Czech Republic ve spolupráci s EY Česká republika loni zmapovala proces zalistování v FMCG a procesy výměny produktových dat. Výsledky potvrdily, že výměna kmenových dat stále čeká na standardizaci, která by snížila administrativní zátěž, zlepšila komunikaci (hlavně změn) a podpořila využití B2C dat. Řešení se jmenuje GDSN. Celý článek

Bio: Jednoduše dobré jídlo šetrné k přírodě

Na světě se ročně prodají biopotraviny za 75 miliard eur – tedy skoro 2 biliony korun. Evropský bio trh vzrostl v roce 2018 o téměř 8 % a vyšplhal se na 40,7 miliard eur. Za posledních deset let se v Evropě spotřeba biopotravin na obyvatele zdvojnásobila a dosahuje 50 euro. V České republice pak v roce 2018 činila 416 Kč.

Na celém světě hospodaří podle pravidel ekologického zemědělství přibližně 2,4 miliony farmářů, z toho 350 tis. v Evropě. České ekologické zemědělství se začalo rozvíjet v roce 1990, kdy u nás vznikly první tři ekologické farmy. Celý článek

Obliba obsluhovaných úseků roste

Design obslužných pultů se přizpůsobuje moderním trendům farmářského prodeje potravin. Nákupy berou Češi zejména poslední dobou nezřídka jako aktivitu, kterou si chtějí užít, a proto rádi přivítají službu, kdy je prodavač obslouží a zároveň představí benefity produktu. Ve specializovaných prodejnách je obsluha nutností.

Ještě naše babičky nakupovaly prakticky výhradně v koloniálech, kde je obsluhovali jejich majitelé nebo jejich příručí. Kromě toho, že si domů odnesli požadované zboží, měl tento způsob nákupu také sociální aspekt, kdy se lidé setkávali s dalšími sousedy a obsluhující obchodník mohl zákazníkům méně známé druhy doporučit, případně nabídnout alternativu nebo novinky. Celý článek

Poptávka po rostlinné stravě roste, v nabídce jsou ale mezery

Kvalita potravin rostlinného původu nahrazujících mléko, maso, mořské plody a další tradiční pokrmy se v posledních letech výrazně zlepšila, rozšířil se rovněž jejich sortiment, stále je však co zlepšovat.

Průzkum, který provedla organizace ProVeg International v devíti evropských zemích, včetně Česka, ukázal, že lidé konzumující pouze rostlinnou stravu i ti, kteří chtějí omezit spotřebu potravin živočišného původu a více konzumovat rostlinné náhražky, nejsou zcela spokojeni s výběrem na regálech.

Zlepšit by se měl také vzhled a konzistence rostlinných alternativ. Celý článek

Koronakrize rozšířila nabídku služeb

Pomineme-li všechno zlé, stala se pandemie koronaviru hnacím motorem změn, které posunuly služby zákazníkům skokově dopředu. Spotřebitelské chování se změnilo a je nepravděpodobné, že se vrátí do starých vyjetých kolejí.

V době, kdy je trh zaplaven výrobky, které se podobají jako vejce vejci a které se nemohou příliš lišit ani cenou, hledají obchodníci způsoby, jak docílit toho, aby si pro ně přišli zákazníci právě k nim. Jednou z variant je nabídnout k nim lepší služby, než má v portfoliu konkurence.

Podle průzkumu EY Future Consumer Index jsou nyní zákazníci při nakupování opatrnější, takže obchodníci o ně musí mnohem více bojovat. Celý článek

Obchodu pomůže, když se namísto strašení budou šířit dobré zprávy

Jak letošní jaro změnilo nákupní chování českých zákazníků? Zeptali jsme se Tomáše Drtiny, Managing partnera společnosti Incomind.

Češi se po uvolňování opatření postupně navrací ke způsobu života před krizí, obavy však u části populace přetrvávají a projevují se i v opatrnějším nákupním chování. Potvrdil to červnový výzkum „Shopper In Change“, realizovaný agenturou Incomind.

Jak zákazníka změnila krize vyvolaná pandemií koronaviru?

Celý článek