Zákazníci s návratem nespěchají

V roce 2020 realizovala každá tuzemská domácnost v obchodech v meziročním srovnání o 16 nákupů méně. Na druhou stranu vzrostla velikost nákupního košíku.

Po šesti letech nepřetržitého růstu se průměrný obrat obchodních center meziročně snížil o 25,5 %. Průměrná výše nájemného vloni podle Shopping Centre Indexu společnosti CBRE meziročně klesla o 0,9 %.

„Po uplynulém dynamicky se vyvíjejícím roce 2020, kdy se spotřeba do velké míry přesouvala do našich domácností, došlo v úvodu roku 2021 k jisté stabilizaci. I nadále však zůstává domácí konzumace zboží a služeb na zvýšené úrovni,“ uvádí Ladislav Csengeri, Consumer Panel & Services Director CZ&SK ze společnosti GfK. Nejvíce se průměrná útrata za nákup zvýšila u domácností, jejichž členové se cítí být v krizi ohroženi. Jednou z možných interpretací je vytváření rezerv pro případ výpadků příjmů při ztrátě zaměstnání. U této skupiny nákupní košík narostl o více než jednu pětinu. Počet těchto domácností stoupl vloni na 11 % a zůstal porovnatelný také v úvodu letošního roku (10 %). Celý článek

Zásilkovna spustila vlastní doručení na adresu

Zásilkovna spustila vlastní službu doručení na adresu pod názvem Zásilkovna domů. Zákazníkům přinese nová služba zvýšení kvality, komfortu a rychlosti doručení zásilek.

Zásilkovna je součástí holdingu Packeta, který působí v osmi zemích a do 33 zemí doručuje.  Packeta má aktuálně více než 7 700 vlastních výdejních míst, téměř 92 000 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 30 000 e-shopy. Obrat skupiny v roce 2020 byl 2,5 mld. Kč, počet přepravených zásilek 40,5 mil. kusů. Celý článek

Potraviny (nejen) pro zvláštní výživu jsou stále populárnější

Potraviny bez lepku, cukru nebo laktózy, veganské či s vysokým obsahem proteinu… Spektrum spotřebitelů, kteří je požadují a kupují, se rok od roku rozšiřuje.

Podle statistických dat lékařů roste v Česku každoročně počet osob, které trpí nějakou formou potravinové intolerance, nesnášenlivostí lepku nebo laktózy. Současně se zvyšuje počet těch, kteří ze své vlastní vůle preferují specifické kategorie potravin v rámci změny životního stylu, aniž by je k tomu nutily zdravotní potíže nebo konkrétní výživová omezení.

Fermentovaná zelenina, brainfood a produkty bez laktózy, to jsou zásadní aktuální výživové „hity.“ Celý článek

Konkurenční výhodou se stává schopnost týmového učení

O vývoji firemního vzdělávání po pandemii jsme hovořili s psychologem Františkem Hroníkem.

František Hroník, psycholog, kouč, lektor, osobnost v oblasti firemního vzdělávání a HR, je autorem řady knih, které se věnují psychologii, managementu, náboru, motivaci a rozvoji. Založil společnost MotivP, která organizuje pravidelné Business Brunche, workshopy a odborné konference.

Covid nás zaskočil, mluví se něm jako o další černé labuti. Jak covid proměnil firemní vzdělávání, co se zásadně změnilo?

Celý článek

Nejvíce biopotravin nakupujeme v řetězcích

Káva, čaj, mléko a mléčné výrobky, dětská výživa, ovoce a zelenina, nebo trička. To všechno si Češi zvykli kupovat v kvalitě bio.

Obliba biopotravin nadále roste. Ve srovnání s rokem 2018 byl předloni meziroční růst vyšší o 19 % a domácnosti spotřebovaly biopotraviny za 5,26 mld. Kč (v roce 2018 za 4,43 mld. Kč), uvádí Zpráva o trhu s biopotravinami v ČR v roce 2019, kterou koncem dubna zveřejnilo Ministerstvo zemědělství.

Obrat českých společností na trhu s biopotravinami činil v roce 2019 přibližně 8,26 mld. Kč (v roce 2018 přibližně 7,02 mld. Kč). Celý článek

U pultů a samoobslužných boxů se vyplatí variabilita

Obchodníci jsou nuceni přizpůsobit se požadavkům doby a reagovat na potřeby trhu. Flexibilita je proto zapotřebí nejen v lidské oblasti, ale vyplatí se i při zařizování prodejny.

Variabilita prodejního zařízení představuje pro obchodníka velký benefit. Díky této vlastnosti je možné obslužný pult během několika vteřin změnit na samoobslužný úsek a uspořit nejen prostředky, ale také pracovní sílu.

Pandemie znamenala a znamená výraznou změnu ve spotřebitelském pojetí čerstvosti a samozřejmě bezpečnosti, hygieny a minimalizace kontaktu s produktem. Celý článek

Polovina výdajů jde na krmivo pro psy

Krmivo pro domácí mazlíčky domácnosti nejčastěji nakupují ve specializovaných a malých prodejnách, ve kterých ponechávají více jak třetinu svých výdajů.

Češi se dlouhodobě řadí mezi národy, které se rády obklopují domácími mazlíčky. Jejich výživa se od dob minulých výrazně liší, zejména drahá chovná zvířata, ale i pracovní psi, mají sofistikovanou výživu. Tomu odpovídá i snaha výrobců pokrýt svými výrobky nejen všechny věkové kategorie zvířat, ale i ochotu majitelů vybírat pro své miláčky to nejlepší. Celý článek