8.ROČNÍK SEMINÁŘE UDRŽITELNOST PRO VÝROBU A OBCHOD
V roce 2023 na téma: Udržitelnost v nás
Seminář tento rok opět přinese zkušenosti i případové studie firem a institucí, které odpovědnost a udržitelnost úspěšně začlenily do svých aktivit, tzv. do své DNA. Nebudou chybět informace k legislativě, ani pohled na vývoj chování spotřebitele.
Místo konání: Magenta Experience Center, Na Pankráci 86, 140 00 Praha 4
Termín konání: 14.6. 2023
Informace o minulých ročnících jsou k dispozici na: https://retailnews.cz/konference
První ukázky z programu:
9:00-9:15 ZAHÁJENÍ
Je udržitelnost opravdu v nás?
Považují se Češi za udržitelné a etické spotřebitele? Jak se to projevuje v jejich každodenním chování? A nesnaží se spíš ušetřit než být udržitelní? Jak se chování spotřebitelů změnilo vlivem rychle rostoucích cen? A jak spotřebitelé očekávají, že jim pomůžou firmy? Informace z dlouhodobého výzkumu agentury Ipsos k tématům CSR a udržitelnosti.
Tereza Horáková, Associate Director, Ipsos
11:00-11:30 PŘESTÁVKA NA KÁVU
Kaufland jako dobrý soused
V Kauflandu ví, že rozhodují činy. Jeho standardem jsou nové a moderní prodejny s celou řadou ekologických prvků. Řetězec rozšiřuje šíři svých udržitelných produktů. Zároveň se významně angažuje v podpoře neziskového sektoru. Ve spolupráci s Nadací Via a Kokozou výrazně oživuje komunitní život v místech svého působení.
Peter Chalupianský, CSR manažer, Kaufland Česká republika
Interní vzdělávání a osvěta jako nezbytná součást strategie udržitelnosti
Tchibo má udržitelnou strategii již od roku 2006 a odpovědný přístup k podnikání, které je ohleduplné k přírodě i k lidem, byl součástí firemních hodnot od nepaměti. Nicméně aby nebyla strategie udržitelnosti oddělená od té byznysové a hodnoty nebyly jen na papíře, je potřeba s tím neustále pracovat a zaměstnance jako klíčové stakeholdery do problematiky zapojovat a vzdělávat je. Prezentace ukáže, jak Tchibo interně žije udržitelností.
Lenka Mašková, CSR manažer, Tchibo Praha
Lidl na cestě k udržitelnému sortimentu – redukce plastů
Bez plastů si nelze představit každodenní život a zejména maloobchodní trh s potravinami. Plast je levný a snadno vyrobitelný, hygienický a díky vysoké stabilitě a nízké hmotnosti se ideálně hodí pro přepravu zboží. Jednou z nejdůležitějších funkcí plastových obalů je ochrana před ztrátami potravin. Společnost Lidl, jako součást skupiny Schwarz, si je dobře vědoma své ekologické odpovědnosti. Díky tomu se již řadu let věnujeme sběru, třídění a zhodnocování plastů. Strategie REset Plastic představuje komplexní přístup od snižování množství plastů přes design, recyklaci, likvidaci až po inovace a vzdělávání v této problematice.
Tomáš Myler, Ředitel firemní komunikace a CSR, Lidl Česká republika
Prostor pro otázky bude po každé prezentaci
15:20-16:00 ZÁVĚREČNÁ DISKUZE – NETWORKING