Na polském maloobchodním trhu je znát čilý pohyb

Tržby velkých řetězců v Polsku rostou, ale přibylo úpadků těch menších. Britské Tesco, které na polském trhu omezuje svoji přítomnost, nabízí k prodeji své ztrátové obchody, neboť neustálo v konkurenci s velkými diskontními řetězci. Těm se naopak daří. Významným polem konkurenčního zápolení je také franšíza.

Velmi dobré výsledky letos hlásí především diskontní řetězec Biedronka, největší hráč nejenom na polském, ale i středoevropském maloobchodním trhu, je součástí portugalského koncernu Jeronimo Martins. Během letošního ledna až září podle své zprávy z druhé poloviny října zvýšil tržby ve zlotých o 8,3 % (ve srovnatelných cenách o 5,1 %) a v přepočtu dosáhly 9,2 mld. eur. Celý článek

Palety a přepravní obaly: je z čeho vybírat

Pod pojmem paleta si většina laiků představí dřevěný typ europalety, ale jen s tímto typem by obchodníci nevystačili. Svět palet je proto mnohem bohatší.

I když v prodejně nakupující vnímá především designovou vynalézavost spotřebitelských obalů či displejů, bez přepravy a účinné paletizace se dnešní sklady, výroba, ani obchod neobejde.

Od svého vynálezu paleta slouží k zefektivnění dopravy, přepravy i skladování. Díky účinnému (dnes převážně s modulovým uspořádáním) paletovému systému dochází ke snížení nákladů i k zefektivnění všech logistických procesů i k redukci řady manipulačních procesů. Celý článek

Koření mají Češi rádi jednodruhové

Nejoblíbenějším druhem koření českých spotřebitelů je jednodruhová varianta. V oblibě jsou ovšem také směsi koření a bylinkové směsi.

U směsí koření mají rádi Češi jasno. Zajímají se o jejich složení a preferují výrobky s přírodními surovinami, bez zbytečných přídatných látek a s co nejmenším obsahem soli.

Koření, bylinky, omáčky určené k dochucení pokrmů a nejrůznější směsi koření k české gastronomii neodmyslitelně patří. Celý článek

Kosmetice se stabilně daří v kamenných prodejnách

Trh s kosmetikou neustále globálně roste i přes finanční krize, a to díky silně konkurenčnímu prostředí, stárnoucí populaci i stále více o sebe pečujících mužů.

Kosmetický trh ve světě dosáhl v roce 2017 hodnoty 532,4 mld. USD a do roku 2023 by měl vyrůst o dalších 51 % na 805,6 mld. USD. Vyplývá to ze studie Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics, kterou ve 13 zemích včetně České republiky realizovala odborná asociace POPAI a Shop! Global. Celý článek

Co se děje s vráceným zbožím?

Rostoucí obraty v případě online prodejů zatěžuje množství vráceného zboží. Vratky jsou v některých sortimentech nedílnou součástí výběrového procesu a obchodního modelu.

Aby se obchodníci vyhnuli vracení zboží, optimalizují procesy v internetových obchodech (informace o výrobku, obrázky atd.), popř. přikládají formulář k vrácení zboží, aby byl tento proces pro zákazníka co nejsnazší.

První příjemce často nebývá poslední. To platí hlavně u módních výrobků, kde je podíl vratek s průměrnými takřka 40 % zvlášť vysoký. Celý článek

Každý třetí Čech nakupuje jídlo na internetu

Zájem o internetové nákupy sílí. Více než pětina českých spotřebitelů přiznává, že nakupuje převážně v e-shopech. Stále zde však existují silné překážky.

Zhruba třetina Čechů nakupuje potraviny na internetu, z toho 16 % alespoň jednou měsíčně. Vyplývá to z průzkumu společnosti Acomware, který uskutečnila výzkumná agentura Ipsos.

Výzkum společnosti Acomware z letošního srpna, který proběhl na vzorku 1016 on-line respondentů, se zaměřil na to, jakým způsobem lidé v současnosti nakupují a jaký je jejich vztah k vybraným značkám. Celý článek

City logistika bez emisí

Zákazy a omezení vjezdu do svých center a pěších zón pro vozidla na konvenční pohon zavedlo v Evropě již více než 500 měst. To je indikátorem toho, kudy se bude tzv. City logistika v budoucnu ubírat.

Společnost Dachser spustila v německém Stuttgartu projekt Emission-Free-Delivery. Zásobování centra města zabezpečuje výhradně vozy na elektropohon a jako první zavedla bezemisní doručování sběrnou službou i pro těžké paletizované zboží.

Stuttgart je „zelené město“, a tak není divu, že patří v Německu k lídrům při vytváření bezemisních městských zón. Celý článek