vybaveni-prodejny-2023

VYBAVENÍ PRODEJNY

Efektivně, digitálně, automatizovaně


Příjemné, moderní prostředí prodejny motivuje zákazníka k nákupu. Pro obchodníka jsou moderní technologie cestou, jak zvýšit efektivitu prodejny. Zajímá vás, jaké mají obchodníci konkrétní zkušenosti s jednotlivými technologiemi a které mají pro provoz prodejny největší efekt? Stačí se přihlásit na 7. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Efektivně, digitálně, automatizovaně.


Termín konání: 7.11. 2023 v čase 9:00 – 16:00
Místo konání: Magenta Experience Center, Na Pankráci 86, 140 00 Praha 4
Organizátor: časopis Retail News a Press21 s.r.o.
Odborný garant: Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
Cílová skupina: obchodníci a dodavatelé, profesionálové, kteří mají na starosti vybavení prodejen a jejich zásobování


PROGRAM

9:00                Zahájení

 

S KONKURENCÍ POMŮŽE VYŠŠÍ EFEKTIVITA A ZNALOST ZÁKAZNÍKA

 

Na zákazníka z jedné strany negativně působí vývoj cen a obavy z ekonomické situace, na straně druhé vidíme nezadržitelně pokračující modernizaci životního stylu. To vše má vliv na rozhodování a nákupní proces: styl nákupu a informační zdroje, které zákazník využívá, se mění před očima. Ještě větší rozdíly vidíme, když se „podíváme do budoucnosti“ očima nejmladších nakupujících. To vše jsou výzvy, které budou muset obchodníci zvažovat již dnes, už jen pro prosté udržení konkurenceschopnosti.

 

Systém standardů pro automatickou identifikaci, sběr a sdílení dat GS1 se vyvíjí již padesát let. U nás je využíván 40 let. A nezdá se, že by se po půl století vyčerpal. Globální retail nyní čeká přechod z 1D kódů na 2D kódy. Od roku 2027

 

Skupina COOP provozuje již přes rok rozšiřující se síť automatizovaných 24/7 prodejen. Jedná se o inovativní prodejny v hybridním režimu provozu se zaměstnanci a bez zaměstnanců, první svého druhu nejméně v Evropě. Nový druh prodejen je řešením pro regiony, kde mohou zajišťovat obchodní obslužnost menších obcí. Zároveň přináší velký komfort pro zákazníky v městských prodejnách s kombinací online prodeje a kaváren.

 

Naše společnost jako dodavatel obchodně skladových a pokladních systémů pro řízení obchodních řetězců, vyvinula a úspěšně nasazuje v praxi všechny moduly potřebné pro automatizované a hybridní prodejny. Jednotlivé HW komponenty a SW funkcionality jsou propojeny a řízeny centrálním modulem. Praxe nám ukazuje celou škálu procesů, potřeby dohledových center a možnosti automatizací od čtečky u vstupu na prodejnu, přes elektronické cenovky, samoobslužnou pokladnu až po vyhodnocení pohybu zákazníků na prodejně a předcházení incidentů.

 

V ČEM MOHOU OBCHONDÍKOVI POMOCI TECHNOLOGIE?

 

Gondella je jedním z největších evropských hráčů na poli výroby vybavení prodejen. V současné době se soustřeďuje na integraci moderních retailových technologií do regálových systémů. Logické a bezpečné vedení elektřiny, dat a senzorických kabelů je doplňováno o specifické požadavky zákazníků. Pracuje např. na systémech pro osobní nákupy pomocí ručních skenerů, integraci váhových senzorů do polic, instalaci kiosků a monitorů přímo do těl regálů. Zaměřuje se na snižování spotřeby energií, na minimalizaci dopadu výroby na životní prostředí a na využívání alternativních zdrojů elektřiny. Všechny regály jsou recyklovatelné.

 

Mobilní prezentační ostrov MPI nabízí mnoho nápadů na využití. Díky své univerzálnosti je vhodný pro každou prodejnu, ale i pro venkovní prezentaci zboží. Je vhodný pro osazení elektronickými cenovkami, které představují chytré řešení zobrazení ceny a dalších informací o zboží pro obchod, průmysl i logistiku.

 

Pokud jde o kontrolu bezpečnosti potravin, mnoho supermarketů stále spoléhá na velké množství zaměstnanců, a ještě větší množství papírů. Toto téma ale lze díky moderním technologiím řešit chytřeji, efektivněji a se zlomkem zdrojů.

 

V dnešní době je efektivní týmová komunikace klíčová. V prostředí obchodu to platí dvojnásob. Společnost Joyce ČR přináší na český a slovenský trh systém VoCoVo. Řešení, které již využívají stovky tisíc uživatelů po celém světě, se postupně zabydluje také u nás.  Sofistikované týmové komunikační řešení zlepšuje efektivitu práce, zvyšuje tržby a poskytuje nepřekonatelný zákaznický zážitek. Produkty VoCoVo dokáží bezdrátově propojit všechny pracovníky s využitím mnoha různých zařízení. Díky tomuto je týmová komunikace posunuta na zcela novou úroveň.

 

TECHNOLOGIE A AI V KAŽDODENNÍ PRAXI RETAILU

 

Řetězec s chovatelskými potřebami Super zoo překročil na konci loňského roku hranice potravinářského segmentu otevřením své první prodejny 24/7, a ukázal tím, že automatizované prodejny mohou nabídnout mnohem více než jen potraviny. S implementací nových technologií a neustálým zdokonalováním služeb Super zoo usiluje o maximální přiblížení se potřebám  zákazníků. Již tři otevřené hybridní prodejny s nepřetržitým provozem jsou důkazem této strategie.

 

Měřte návštěvnost prodejny i počet kolemjdoucích bezpečnostní kamerou! Jediná kamera vám zajistí zároveň dohled, počítání návštěvníků i kolemjdoucích, včetně záznamů a analytických dat. Navíc s chytrými doplňky jako je například hlídaní otevírací doby nebo sledování POS monitoru.

 

Technika umí více, než dovoluje legislativa, se kterou musí být v souladu. Na co by si měly dát firmy především pozor?

 

Závěrečná diskuze – Networking