České obchody patří mezi lídry v digitalizaci a inovacích

Češi loni poprvé provedli více než miliardu transakcí platebními kartami. Důvod spočívá především v oblibě bezkontaktních plateb, kterých bylo z celkového počtu 852,8 milionu, což je nejvíc v Evropě. Digitalizace a bezhotovostní platby se stále více prosazují i v obchodu. Na konferenci Obchodník a platba ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček ocenil firmy, které k digitalizaci obchodu přispívají největší měrou. Celý článek

Seminář Vybavení prodejny: Moderní technologie v dnešní době umožňují vyhodnocovat zákaznické chování nejen v e-shopu, ale i v kamenných prodejnách

Rozvoj počítačového vidění nám dovoluje nasazení videokamer a speciálních analýz k získání potřebných informací o zákaznících a jejich chování. Díky tomu je potom snadné optimalizovat provoz prodejen a tím zvýšit spokojenost zákazníků a zefektivnit provoz prodejen. Více podrobností sdělí na semináři Martin Jahoda, Business Development Manager projektu Mobotix, Konica Minolta Business Solutions Czech. Celý článek

Letiště Praha vybralo provozovatele obchodů s doplňkovým sortimentem pro cestující

Vítězem koncesního řízení Letiště Praha na provozovatele obchodů v oblasti tzv. travel essentials se stala společnost Lagardere Travel Retail. Ta bude provozovat na Letišti Václava Havla Praha celkem sedm jednotek pod značkou Relay o celkové rozloze 552 m2. Při výběru vítěze rozhodovala z padesáti procent kvalita návrhu poskytovaných služeb a z padesáti procent finanční kritéria. Celý článek

V Brně otevře Lidl už 250. prodejnu v Česku

V pondělí 21. října otevře Lidl v Brně v ulici Šumavská novou prodejnu. Tím zaokrouhlí počet svých prodejen v České republice na 250. Zákazníci ji najdou v obchodní pasáži s názvem Šumavská Market, která byla vybudována ve stávající zástavbě nedaleko tramvajové a autobusové zastávky Tábor a vybavena bude prvky nového konceptu. Na nakupující a zaměstnance tak čeká řada novinek a také speciální akce. Z nákupů uskutečněných v tento den navíc společnost Lidl podpoří místní mateřskou školu. Celý článek

Zásilkovna otevřela nové depo v Ostravě, již třetí v letošním roce

Společnost Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, otevřela nové logistické centrum v Ostravě. V letošním roce je to po Praze a Hradci Králové již třetí nové depo Zásilkovny. Hlavním cílem otevírání nových distribučních center je zvýšit efektivnost svozů a rozvozů zásilek a zlepšit servis pro zákazníky. Celý článek

Lidl předal sociální sítě svým zaměstnancům

Jak se pracuje v Lidlu? To prozradí projekt, který dnes na sociálních sítích společnosti odstartoval. Jde o příběhy, ve kterých pod hlavičkou Lidl Česká republika vystupují skuteční zaměstnanci a které budou postupně zveřejňovány na Facebooku a Instagramu. Celý článek

Zákazníci již po sedmnácté vyberou Obchodníka roku

V rámci ocenění Mastercard Obchodník roku 2019 budou letos po sedmnácté vyhlášeni nejlepší obchodníci působící na českém trhu. Současně se zahájením tohoto ročníku bylo spuštěno hlasování veřejnosti, a zákazníci tak mohou vybrat svého nejoblíbenějšího obchodníka. Hlasovat v kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti je možné prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz až do 12. ledna 2020. Generálním partnerem ocenění je společnost Mastercard. Celý článek

Rekordní prodeje českého ovoce a zeleniny v prodejnách BILLA

Letošní dobrá úroda českých pěstitelů, za níž stojí zejména příznivé klimatické podmínky, se promítla do rekordních prodejů v supermarketech BILLA. Od ledna do září zde zákazníci nakoupili 17 526 262 kg/ks ovoce a zeleniny od místních producentů, které BILLA nabízí pod privátní značkou Česká farma. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o 13% navýšení, což odpovídá nárůstu o 139 naložených kamionů nebo téměř o 4 450 palet českého ovoce a zeleniny. Celý článek

Mall.cz otevírá první speciálku v Praze v Holešovicích

Mall.cz otevírá v sobotu 19. října v 15 hodin v pražských Holešovicích prodejnu Mall Shop, která prošla kompletní rekonstrukcí. Běžnou výdejnu zásilek e-shop přeměnil během čtyř týdnů na svou první speciálku zaměřenou na prodej mobilních telefonů, tabletů a příslušenství. V den otevření budou moci zákazníci pořídit výrazně zlevněné vybrané smartphony a čekají na ně zajímavé slevové akce. Celý článek

BILLA zavádí tašky z recyklovaného plastu

Společnost BILLA upravuje sortiment nákupních tašek a od začátku října do svého portfolia zařadí plastové nákupní tašky a do konce roku i chladicí tašky vyrobené z 80 % z LDPE fólie. Tímto krokem BILLA reaguje na nedávno zveřejněnou studii Vysoké školy chemicko-technologické a podněty svých zákazníků. Ze sortimentu zcela vyřadí tašky papírové, jejichž výroba je velmi energeticky náročná a zákazníci je zpravidla používají pouze jednorázově. Celý článek

Košík.cz novým IT systémem a webem pokládá základy pro další růst, sází na rychlost a přehlednost

Online supermarket Košík.cz připravil pro své zákazníky nový web. Kompletní redesign souvisí s přechodem e-shopu na novou technologickou platformu, která řídí skladovací i logistické procesy a umožní Košíku další růst. Nový web zákazníkům přináší především rychlejší a přehlednější nakupování, ale také celou řadu nových funkcí včetně pokročilého filtrování. Košík se momentálně připravuje na další rozšiřování závozových oblastí, které nyní dokáže lépe obsloužit. Celý článek

Platby kartou meziročně vzrostly o takřka pětinu

Celkový počet transakcí platebními kartami Mastercard v České republice podle údajů za první tři kvartály 2019 meziročně vzrostl o 18 procent. V e-shopech byl růst v porovnání se stejným obdobím loňského roku 58procentní. V kamenných obchodech se součet plateb meziročně zvedl o 15 procent, vyplývá ze statistik společnosti Mastercard. Celý článek

MIWA získala podporu fondu Tilia a míří na západní trhy

MIWA Technologies v polovině září získala důležitou investici od Tilia Impact Ventures. Na poli cirkulární ekonomiky se tak propojily dva zajímavé subjekty – první a zatím jediný dopadový investiční fond v Česku a mezinárodně oceňovaný startup s ambicí zbavit svět nadbytečných plastových obalů. Celý článek

Zákazníci žádají bezobalový prodej

V dubnu společnost dm informovala veřejnost o zavedení nového konceptu plnicích stanic na čisticí a prací prostředky značky Yellow & Blue na prvních dvou pražských prodejnách. Po několika měsících úspěšného provozu se síť plnicích stanic v prodejnách dm rozšiřuje. Celý článek

Lidl využívá energii z obnovitelných zdrojů

Společnost Lidl přichází s dalším příspěvkem k lepšímu životnímu prostředí. Na střechách svých prodejen začala s instalací fotovoltaických systémů. V první vlně přibyly fotovoltaické panely na prodejnách Lidl v Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Mostě, Neratovicích, Průhonicích, Strakonicích, Zdibech a Zlíně. Vyrobená elektrická energie slouží pro vlastní spotřebu prodejen a pokryje zhruba 20 % jejich roční spotřeby. Celý článek

Letos máte již potřetí možnost ochutnat to nejlepší z Portugalska!

Přijměte pozvání na již třetí ročník Festivalu portugalských vín, který se bude konat ve středu 23. 10. 2019 v pražském Hotelu Jalta na Václavském náměstí. Festival pořádá Česko-portugalská obchodní komora, která byla za podpory její excelence paní Manuely Franco, portugalské velvyslankyně v České republice, založena v březnu 2016. Celý článek

Nákup a platba mobilem? Ve 45 obchodech Tesco žádný problém

Nakupování potravin v kamenných obchodech je zase o něco jednodušší. Milovníky moderních technologií určitě potěší nová možnost nákupu a placení přes mobilní telefon, kterou nyní nabízí všechny pražské obchody Tesco. Celkem můžete takto nakoupit už ve 45 obchodech Tesco v Česku, z toho jich je 33 přímo v Praze. Celý článek

Jak se po třech letech proměnily titulní strany letáků?

Jogurt se vyhoupl na první místo coby nejčastěji zobrazovaný produkt na titulních stranách letáků. Naproti tomu kuřecí maso, které bylo v roce 2016 na špici, se propadlo až na 11. pozici. Pivo i po třech letech drží druhou příčku. Vyplynulo to z analýzy společnosti Česká distribuční, která letáky obchodních řetězců doručuje. Celý článek

Společnost Ingka Group oznamuje růst maloobchodních tržeb o 5 %

Společnost Ingka Group¹ dnes oznámila celkové tržby za finanční rok 2019², které činily 36,7 miliardy euro³.  S úpravou zohledňující změny kurzů byl zaznamenán nárůst tržeb o 5 % . V letošním roce společnost uskutečnila řadu investic, včetně otevření nových obchodních domů IKEA ve velkých městech, posílení sítě pro doručování zboží, urychlení investic do obnovitelných zdrojů energie a digitálního rozvoje. To vše je součástí probíhající transformace, která přispívá k tomu, aby byla IKEA ještě více dostupnější, udržitelnější a umožnila zákazníkům pohodlnější nákup. Celý článek

METRO Group již potřetí v řadě kraluje žebříčku Dow Jones Sustainability Index

Společnost METRO Group, která v České republice provozuje velkoobchody MAKRO Cash & Carry, již potřetí v řadě obhájila své vedení v oblasti Food & Staples Retailing v prestižním evropském žebříčku udržitelnosti firem Dow Jones Sustainability Index. Společnost udělala dojem především v kategoriích ochrany klimatu a přístupu k obalovým materiálům. Stejně tak si METRO Group vedlo velmi dobře v nově představených kategoriích kyberbezpečnosti a ochrany dat. Celý článek

Mzdy provozních zaměstnanců prodejen Albert se od 1. 1. 2020 navýší v průměru o 9 %

Od 1. ledna 2020 navyšuje řetězec Albert mzdy provozních zaměstnanců v prodejnách. Změna, kterou se v těchto dnech dozvídají tisíce pokladních, skladníků, řezníků, zelinářů či pekařů, znamená v průměru navýšení o 9 %, každý provozní zaměstnanec má garantované navýšení minimálně o 5 %. Tato investice do mezd v Albertu je čtvrtou velkou vlnou ročního navyšování a v celkovém součtu se mzdy od konce roku 2016 navýšily v průměru o 58,7 %. Celý článek

BILLA otevírá novou prodejnu ve Světlé nad Sázavou

Společnost BILLA otevírá novou prodejnu v Zámecké ulici ve Světlé nad Sázavou. Jedná se tak o její 11. supermarket na Vysočině. Stejně jako v ostatních supermarketech tohoto řetězce, i zde zákazníci naleznou širokou nabídku kvalitních a čerstvých produktů, křupavé pečivo a potraviny od tuzemských výrobců nebo regionální speciality v regálu s označením BILLA Regionálně. Celý článek

Lidl startuje novou náborovou kampaň

Lidl spouští novou náborovou kampaň, tentokrát zaměřenou na prodejny. Poukazuje v ní na atraktivní mzdu, kratší úvazky, benefity, ale i dobře fungující kolektiv kolegů a kolegyň v prodejnách. Celý článek

Zásilkovna otevřela po Praze nové depo také v Hradci Králové

Společnost Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, otevřela nové logistické centrum v Hradci Králové – Březhradě. Průměrná kapacita depa je 500 000 přepravených zásilek měsíčně. Jeho celková rozloha je téměř 2000 m2. Depo je vybaveno nejmodernějšími technologiemi jako jsou online čtečky nebo kamerové a bezpečnostní systémy. V novém logistickém centru bude pracovat 60 lidí. V letošním roce je to po Praze již druhé nové depo Zásilkovny. Celý článek

Dny českého piva oslavují tradici a poctivé řemeslo

Již posedmé oslaví čeští pivovarníci a milovníci piva svátek zlatavého moku. Dny českého piva proběhnou tradičně poslední zářijový týden za účasti desítek pivovarů a tisíců dobrých hospod. Napříč Českou republikou nabídnou bohatý program a hlavně výborné české pivo. Ani letos nebudou chybět svatováclavské speciály uvařené pivovary speciálně pro tuto příležitost.  Akce potrvá od 24. září do 30. září a jejím mediálním partnerem je Rádio Impuls. Celý článek

Bertíci pomohou po celém Česku dětem z dětských domovů

Přes 130 dětských domovů a dalších organizací z celého Česka letos přihlásilo své projekty do programu Bertík pomáhá. Oblíbeným charitativním programem podporuje Nadační fond Albert vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí z celé republiky. Nejlepší z přihlášených projektů se utkají o hlasy zákazníků ve dvou týdnech na přelomu září a října ve všech hypermarketech a vybraných supermarketech Albert. Nadační fond Albert rozdělí mezi vybrané projekty celkem 4 miliony korun. Celý článek

Albert hledá nové české BIO dodavatele

Společnost Albert aktivně podporuje ekologické zemědělství. Zástupci řetězce společně s českými dodavateli představili široké portfolio bioproduktů. V prodejnách Albert již zákazníci najdou téměř 600 bio položek a maloobchodník nyní intenzivně hledá další partnery pro rozšíření nabídky. Modelový nákup ukázal, že bio již neznamená pouze balené potraviny nebo speciality, ale plnou šíři sortimentu, který naplní běžný rodinný nákupní košík. Celý článek

Tesco rozšiřuje sortiment bio produktů vlastní značky

Pod označením Tesco Organic si zákazníci mohou koupit přes sto čerstvých i trvanlivých biopotravin, ke kterým se od letošního září přidají také chia semínka, quinoa, goji, lněná semínka, kokosová mouka a kokosový cukr. Uvedením těchto produktů na trh reaguje Tesco na rostoucí trend zákazníků, kteří upřednostňují zdravé potraviny v bio kvalitě. Více než třetina produktů značky Tesco Organic pochází od český dodavatelů a pěstitelů. Celý článek

Nový milník. Společnost Lidl vydává Zprávu o udržitelném rozvoji

Společnost Lidl dosáhla významného milníku ve svém podnikání. V České republice vydává svou první Zprávu o udržitelném rozvoji. Sepsána byla proto, aby poskytla transparentní a srozumitelná data všem, kteří se společností přijdou do styku. Jde o rozmanitou skupinu, kam se řadí zákazníci, zaměstnanci, obchodní partneři, zástupci neziskového sektoru či médií. Celý článek

EDI vstupuje na další trh

Elektronická výměna dat – EDI – proniká do farmacie. Ačkoliv jsou nemocnice, lékárny a dodavatelé léčiv v České republice zvyklí řešit elektronickou komunikací spíše pomocí formátu PDK (PharmData kód), vývoj trhu nahrává tomu, že se na něm souběžně prosazuje také EDI. Celý článek

GLS zrychluje doručování balíků na Slovensko i na Balkán

Balíky z ostravského depa GLS nově putují přímo do třídicího centra ve slovenském Zvolenu. Zřízením nového spojení přepravce reaguje na zvýšenou poptávku po doručování balíkových zásilek mezi Českem a Slovenskem. Přímé spojení zároveň zrychlilo a zlevnilo přepravu z regionu severní Moravy do Maďarska, Rumunska, Slovinska a Chorvatska. Balíky díky němu již nemusí putovat přes hlavní český uzel v Jihlavě. Celý článek

Komentář České bankovní asociace k implementaci směrnice PSD2

Datum 14. září 2019 bylo označováno jako datum, kdy dojde k plné implementaci Revidované směrnice o platebních službách, pro kterou se vžila zkratka PSD 2. Jejím cílem byla a je podpora nejrůznějších inovací, zvýšení konkurence v oblasti platebních služeb, zlepšení bezpečnosti plateb a ochrana dat spotřebitelů. Celý článek

Směrnice PSD2 zavádí od 14. září povinnost nutnost vyššího stupně ochrany při platbách kartou

PSD2 je opatření, které napomáhá držitelům karet ještě k větší bezpečnosti při platbách kartou zejména na internetu. Pro uživatele díky zavádění nových technologických standardů přinese možnost pohodlného placení s ověřením pomocí biometrie a v budoucnu i jednodušší nákupy v aplikacích obchodníků bez komplikovaných přesměrování mezi aplikacemi. Celý článek

Nestlé bojuje se změnami klimatu: Zavazuje se k nulovým emisím a otevírá nový Institut pro vývoj obalů

Nestlé dnes oznámilo dvě novinky na cestě k udržitelné budoucnosti. Společnost se zavázala, že do roku 2050 dosáhne nulových čistých emisí skleníkových plynů. Zároveň dnes oficiálně otevírá vlastní Institut na vývoj obalů ve Švýcarsku. Po závazku nulového odlesňování do roku 2020, vývoji 100 % všech obalů recyklovatelných a opakovaně použitelných do roku 2025 se jedná o další kroky v boji s globálním oteplováním. Celý článek

Žabka otevřela svou první prodejnu v Pardubicích V krátké době přibudou další

Zákazníci v Pardubicích mohou ode dneška nakupovat v nově otevřené prodejně Žabka ve Smilově ulici 319. Jedná se o první obchod Žabka v tomto regionu. Na prodejní ploše 64 metrů čtverečních pořídí široký sortiment produktů včetně čerstvých potravin i využijí bohatou nabídku služeb finančního servisu jako např. výběr hotovosti, placení složenek, vyzvednutí zásilek, dobíjení telefonního kreditu nebo prodej losů. Celý článek

Zásilkovna má v České republice již 2000 výdejních míst

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, otevřela v České republice již své dvoutisící výdejní místo. Na Slovensku jich má firma již 500. Za celou skupinu Packeta, majitele Zásilkovny, dosáhl začátkem září 2019 počet výdejních míst 2920. Cílem Zásilkovny je mít do konce letošního roku v ČR 3000 výdejních míst, za celou skupinu pak 4500. Celý článek

Generálním ředitelem Mastercard pro Českou republiku a Slovensko byl jmenován Michal Čarný

Michal Čarný byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku s účinností od 1. září 2019. Hlavní prioritou v jeho nové roli bude další růst společnosti Mastercard na obou trzích a upevňování její vedoucí pozice v oblasti bezhotovostních plateb. Na pozici střídá po necelých osmi letech Miroslava Lukeše, který v newyorské centrále Mastercard povede jako Senior Vice President globální vývoj debetních produktů. Celý článek

Freeport Fashion Outlet: loňské tržby dosáhly na 1,8 miliardy

Outletové centrum Freeport Fashion Outlet se sídlem v Hatích na Znojemsku navštívily v loňském roce přes dva miliony zákazníků. Tržby celého centra, ve kterém mají návštěvníci možnost nakupovat ve více než 250 světových značek v 75 obchodech, dosáhly podobně jako v předchozím roce na přibližně 1,8 miliardy korun. Celý článek

UniCredit Bank přináší první bezkontaktní charitativní kiosky

Přiložit kartu, pípnout a přispět na dobrou věc? Charitativní kiosky od UniCredit Bank ve spolupráci se SoNet, Payment4U a Mastercard umožní jako první na trhu poprvé zaplatit příspěvek pomocí bezkontaktní platební karty či mobilní platební peněženky. Proces darování se zrychlí, zaujme více dárců a propojí charitu a moderní technologie. První kiosky budou otestovány v Praze v katedrále sv. Víta, v bazilice sv. Mikuláše na Malostranském náměstí, v kostele Panny Marie Vítězné – Pražského Jezulátka a v prostorách UniCredit Bank na náměstí Republiky na Praze 1. Celý článek

Porota vyhlásila nejlepší České biopotraviny roku 2019

Soutěž Česká biopotravina roku 2019, kterou pořádá již po osmnácté PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, zná své vítěze. Mezi nejlepší produkty ekologického zemědělství z české produkce patří Kaštánkovo sušené maso, Ryzlink rýnský z vinařství Marcinčák nebo třeba makový bio olej. Celý článek

Hollandia se vrátila do televize

Česká mlékárna Hollandia opakuje svou únorovou kampaň na Selské jogurty, která zdůrazňovala jejich kvalitu. Podpora vybraných mléčných výrobků probíhá nejen v televizi, podruhé za téměř třicetiletou historii mlékárny, ale také na internetu, v rádiu nebo po Praze. Celý článek

Zásilkovna investuje téměř 10 milionů korun do nových dep

Společnost Zásilkovna, přední česká logistická firma, otevřela nové logistické centrum v Praze. Průměrná kapacita nového depa je 600 000 přepravených zásilek měsíčně, během vrcholu sezóny v době předvánočních nákupů může měsíční kapacita překonat hranici 1 milionu. Celý článek

Tesco spouští rozvoz potravin v Prostějově, Olomouci a Přerově

Zákazníci z Prostějova, Olomouce, Přerova a okolí budou moci využívat možnosti nákupu potravin z pohodlí domova od společnosti Tesco. Služba Online nákupy bude nově dostupná až 300 000 obyvatelům z Hané. Ti si mohou vybrat z více než 15 000 produktů, které dobře znají z kamenných obchodů. Celkově může tento moderní způsob nákupu už využít až 4,6 milionu zákazníků v Česku. Celý článek

Ergonomických a ekologických potřeb je v letácích dvakrát více než vloni

Pastelky nebo počítadlo z certifikovaného dřeva jsou zatím spíše výjimkou. Ohleduplnost k přírodě se přesto začíná prosazovat i ve školní výbavě. Zato ergonomické a speciální pomůcky už jsou početnou stálicí a v nabídce jich stále přibývá. Vyplynulo to z analýzy společnosti Česká distribuční, která doručuje akční letáky obchodních řetězců. Základní výbava letos podražila, rodiče zaplatí nejméně 1 800 korun. Celý článek

Varování spotřebitelům: SZPI zjistila čokoládové sušenky s cca 3500x vyšším obsahem alergenu arašídy oproti informaci na obalu

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala uvádět na trh potravinu: „SUŠENKY S KOUSKY ČOKOLÁDY LÍSKOVÝMI OŘECHY“ v balení 150 g, s označením data minimální trvanlivosti do: 05 03 2020, šarže: L191021, s informací: „Vyrobeno pro: Cookiesland s.r.o., Horní Líštná 92, 739 61 Třinec“. Z došetřování inspektory SZPI vyplynulo, že potraviny byly nakoupeny od výrobce: P.W. SPOMET SP.J., A. Nowotarski, J. Medrzak, J. Kaminski, M. Adamczyk, ul. Žiwiecka 13, 43 – 300 Bielsko – Biala, Polsko. Celý článek

BB Box sází na vegetariánské občerstvení

BB Box, nejrozšířenější firemní občerstvení s online objednáním a expresním doručením od Bageterie Boulevard, rozšiřuje svoji nabídku. Nově se v ní objevuje čistě vegetariánský bagetový box, reagující na měnící se jídelníček českých „bílých límečků“. Pětina z nich totiž uvažuje, že kvůli lepší životosprávě bude omezovat maso. Další vegetariánské občerstvení bude postupně přibývat. Celý článek

DACHSER pohání Vueltu

Mezinárodní logistický provider DACHSER poskytuje logistické služby na míru známému cyklistickému závodu Vuelta již jedenáctým rokem. Celý článek

Pilulka utržila přes 1 miliardu za první pololetí

Skupina Pilulka, působící kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku, vykázala meziroční nárůst tržeb za první pololetí o 31 % a utržila 1,06 miliardy korun. Na tržbách se největší měrou podílela internetová divize, dále pak kamenné Pilulka lékárny včetně Pilulka franchise lékáren. Celý článek

Mattoni 1873 a PepsiCo dokončily akvizici srbského výrobce Knjaz Miloš

Mattoni 1873 prostřednictvím své společnosti Karlovarské minerální vody (KMV), a PepsiCo, Inc. (PepsiCo) prostřednictvím své společnosti Frito-Lay Trading Company (Europe) dnes v Bělehradě dokončily akvizici 100% podílu v srbském výrobci minerální vody a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš od Mid Europa Partners, formou společného podniku (joint venture). Celý článek

Obrat skupiny Packeta, majitele Zásilkovny, vzrostl za první pololetí meziročně o 72 procent

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logistickou firmu Zásilkovna a další společnosti zajišťující služby výdejních míst, logistiky a doručení do zahraničí, zaznamenala v prvních šesti měsících letošního roku obrat ve výši téměř 425 milionů korun. V meziročním srovnání jde o 72% nárůst. Výrazně také rostl počet přepravených zásilek. Od ledna do června 2019 přepravila Packeta více než 7,5 milionů zásilek. Celý článek

Unicorn implementuje systém pro komplexní řízení společnosti Travel FREE

Společnost Unicorn Systems, přední evropský dodavatel informačních systémů a řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií, podepsala smlouvu o dodávce komplexního softwarového řešení prodejních, logistických, účetních a marketingových potřeb se společností Travel FREE, evropskou jedničkou v příhraničním prodeji. Základem nového podnikového systému bude softwarové řešení LS Central od islandské společnosti LS Retail, které patří mezi nejlepší produkty v oblasti komplexního řízení retailových společností. Celý článek

Nový lídr na trhu EET pokladen

Český trh s EET pokladnami má nového lídra. Jen krátce po kapitálovém vstupu skupiny Solitea do holdingu Dotykačka se český dodavatel inteligentních pokladních systémů spojuje s konkurenční Markeetou. Dotykačka se tak stává s více než 24 000 platícími uživateli jedničkou na českém trhu a zároveň jedním z největších poskytovatelů pokladních systémů na platformě Android v Evropě. Celý článek

IKEA přichází s katalogem 2020 a v nové kampani oslavuje ty, kteří rádi spí

Společnost IKEA představuje svůj nový katalog pro rok 2020, který je tentokrát zaměřený na téma spánku. Společně s ním spouští IKEA i novou dlouhodobou kampaň Spánkoví hrdinové, která zdůrazňuje benefity spánku a vysvětluje jeho důležitost. Kampaň poběží v televizi i v online prostředí, představí pop-up instalaci s takzvaným spánkovým barem pro veřejnost i obsahovou spolupráci s youtuberem Kovym. Celkový přístup k tématu spánku konzultovala společnost IKEA s předním českým expertem na spánkovou medicínu. Celý článek

CPI Property Group představila největší novodobou studii o návštěvnících obchodních center

Deset tisíc respondentů se zapojilo do rozsáhlé studie MASCOT (Mall Shopper Connection Typology) mapující návštěvnost 90 obchodních center a 10 největších retailerů na území celé České republiky. Výsledky mimo jiné potvrdily, že Češi nákupní centra milují, a odhalily, že muži je navštěvují stejně často jako ženy. Popsaly také 16 různých typů zákaznických skupin a jejich chování. Průzkum realizovala společnost CPI Property Group, největší tuzemský vlastník obchodních center, ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos. Celý článek

Žabka otevřela další pražskou prodejnu s pořadovým číslem 105

Zbrusu nová prodejna obchodní sítě Žabka je ode dneška otevřena na Praze 2 – Karlovo náměstí 555/31. Zákazníci se mohou opět těšit na pohodlné nakupování v moderním prostředí, v dobré dostupnosti s dlouhou otevírací dobou (denně od 6 do 23 hodin) a 363 dní v roce. Obchody Žabka jsou ideální variantou pro rychlý nákup bez čekání, navíc v příjemném prostředí stylového obchodu. Celý článek

Káva Starbucks se bude v Česku od září prodávat i v obchodech

Na začátku září vstoupí na český trh nová řada prémiové kávy celosvětově známé značky Starbucks.  Káva, kterou na trh uvede společnost Nestlé, bude dostupná v českých obchodech ve variantách pražené a mleté i kávových kapslích Starbucks určených pro kávovary Nespresso a NESCAFÉ Dolce Gusto.  Celý článek

Pivovar Svijany zkouší etikety z recyklovaného papíru

Svijany začaly jako zřejmě první český pivovar používat etikety na pivní lahve ze stoprocentně recyklovaného papíru. Po úspěšné zkoušce v podobě první šarže šesti milionů kompletů na lahve s motivem letošních Slavností svijanského piva zkoušejí nyní recyklovaný papír také na tisk etiket na příští speciální „retro“ edici piva pro obchodní řetězec Lidl a zvažují, že z něj začnou časem vyrábět všechny standardní etikety. Celý článek

Danone má nového Public Affairs Managera

Potravinářskou společnost Danone posílil Petr Kopáček (39), který byl jmenován Public Affairs Managerem pro Českou republiku. Ve své pozici bude mít na starosti komunikaci a realizaci projektů s profesními asociacemi, institucemi veřejné správy a dalšími klíčovými hráči ve sféře potravinářství, včetně budování reputace i oblasti CSR a trvalé udržitelnosti. Celý článek

Inovace značky Cif odstraní 1,5 milionu plastových lahví z britských supermarketů

V červenci společnost Unilever uvedla ve Velké Británii na trh revoluční novinku Cif ecorefill, domácí technologii, která spotřebitelům umožňuje naplnit a opakovaně využívat spreje Cif. Novinku si budete moci v České republice zakoupit již brzy, konkrétně pro variantu Cif Power & Shine 750 ml. Značka Cif tak chce umožnit svým spotřebitelům používat spreje Cif Power & Shine stále dokola. Celý článek

Marek Ryšavý vede hněvotínský Wanzl

Společnost WANZL s r.o., která je tradičním dodavatelem vybavení obchodů a úspěšným výrobcem produktů pro přepravu a intralogistiku, vede od 17.července nový jednatel, pan Ing. Marek Ryšavý, MBA. Ve funkci nahrazuje pana Ing. Romana Adami, který působil ve firmě Wanzl skoro devět let a nyní se bude věnovat novým pracovním výzvám. Celý článek

Visa nadále posiluje bezhotovostní ekonomiku v České republice

Společnost Visa v Česku v rámci svého Visa Akceptačního Programu přispívá finanční částkou za každý nový terminál umístěný u SME obchodníka nebo podnikatele, který dosud přijímal pouze hotovost. Za dobu fungování programu od roku 2013 se počet terminálů v ČR více než zdvojnásobil. Velký potenciál pro rozšíření plateb kartou ve společnosti Visa vidí především v oblasti maloobchodního prodeje. Celý článek

Alza.cz testuje REPETEBOX

Největší internetový prodejce Alza.cz testuje opakovaně použitelný přepravní obal společnosti RepeteBox. Chce tak podpořit myšlenku mladých inovátorů, kteří vyvinuli speciální schránku na přepravu zboží. Měkkou obálku vyrábí ve spolupráci s chráněnými dílnami na Moravě a použít ji lze i stokrát. Alza jde však ještě o krok dál a v rámci odpovědného podnikání jedná o možnosti zpracovat tímto způsobem i své vyřazené reklamní plachty. Celý článek

Tetra Pak jako první obalová společnost v Evropě uvádí na trh papírová brčka

Společnost Tetra Pak oznámila, že její zákazníci v Evropě zahájili tržní testování papírových brček určených pro nápojové kartony. Je tak první obalovou společností v regionu, která uvedla papírová brčka na trh.

Společnost také oznámila, že bude sdílet informace o výrobě papírových brček, aby podpořila vývoj alternativ k jednorázovým plastovým brčkům pro nápojové kartony. Celý článek

Datart je partnerem Českých Radiokomunikací při přechodu na DVB-T2

Český elektro prodejce Datart je Českými Radiokomunikacemi doporučovaným partnerem v podpoře informovanosti o přechodu na nový standard televizního vysílání DVB-T2. Proškolení specialisté na zákaznické lince a všech prodejnách sítě Datart poskytnou zákazníkům plnou podporu v otázkách výběru vhodného přijímače tak, aby si zajistili i nadále bezplatné vysílání. Celý článek

MAKRO představuje novou platformu digitálních nástrojů DISH

Rychlá doba vyžaduje pohotové vyhledávání informací. Rychlost načítání webových stránek tak získává na významu i v hotelnictví a gastronomii. MAKRO Cash & Carry ČR představilo novou digitální platformu DISH určenou pro gastronomické provozy, nabízí nástroje pro komunikaci se zákazníky, zaměstnanci nebo tvorbu webových stránek. Celý článek

Potravinářská inspekce nevpustila do ČR čaje s nadlimitní přítomností pesticidů

Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) ve spolupráci s Celním úřadem Praha – Ruzyně nevpustili do vnitřního trhu ČR, resp. EU zásilku čaje z Číny. Inspektoři zásilku nejprve zajistili v celním prostoru letiště z důvodu odběru vzorků pro laboratorní analýzu. Výsledky rozborů čajů s názvem „Fujian Green Tea Snail“ a Guangdong Mi Lan Xiang H-M prokázaly, že překračují maximální povolené limity u dvou typů pesticidů. Celý článek

Jiří Maňas je novým Technology ředitelem pro Tesco ve střední Evropě

Na pozici Technology ředitele pro Tesco ve střední Evropě nově nastoupil Jiří Maňas (42), zároveň se stal i členem výkonného vedení Tesco. Přichází ze společnosti Home Credit ve Vietnamu, kde působil v posledních třech letech jako Chief Information Officer a Chief Technology Officer. Má bohaté zkušenosti v oblasti bankovnictví, financí a IT a je držitelem ocenění ASEAN CIO 2017. Celý článek

Zumtobel Group zvyšuje svůj zisk. Restrukturalizace se osvědčila

Skupina Zumtobel Group si prošla rokem změn, vyplývá to z nedávné výroční zprávy pro rok 2018/19. Díky rozsáhlé restrukturalizaci společnosti a strategickým i organizačním změnám, zvýšila svůj zisk před úroky a zdaněním (EBIT), který dohromady činil 27,6 milionů euro, což představuje nárůst o 0,8 %. Celý článek